رئیس منابع طبیعی طارم از تخریب منابع طبیعی توسط سودجویان خبر داد و گفت: از آغاز سال تاکنون ۳۹ تن چوب قاچاق درطارم کشف وضبط شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حسنلو رئیس منابع طبیعی شهرستان طارم با اشاره به این که ازآغاز سال تاکنون ۳۹ تن چوب قاچاق درطارم کشف وضبط شده است گفت:: این میزان قاچاق جنگلی به صورت غیر مجاز و بیشتر در نیمه‌های شب صورت گرفته است.

وی با اشاره به استقرار بخش قابل توجهی از جنگل‌های استان در این شهرستان گفت: وجود مناطق جنگلی در بسیاری از نقاط شهرستان طارم باعث ایجاد طمع در میان قاچاقچیان محصولات جنگلی شده و افراد سودجویان قطع اشجار جنگلی موجب تخریب‌های غیر قابل وصف و جبرانی در عرصه‌های ملی و جنگلی می‌شود.

شهرستان طارم ۱۷۳ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۱۱۸ هزارهکتار مرتع و ۵۵ هزار هکتار آن جنگل طبیعی است.

به گفته رئیس منابع طبیعی طارم جنگل‌های این شهرستان بیشتر شامل درختان ارس است وعلاوه بر ارس در این منطقه گونه‌های جنگلی دیگری شامل بنه، بلوط، بادام وحشی، زالزالک، سیاه تلو، انار وحشی، نارون، زبانگنجشک، داغداغان هم یافت می‌شود.

حسنلوگفت: با قاچاقچیان چوب برخورد می‌شود وهمراهی مردم در ارائه گزارش تخلف دراین خصوص می‌تواند به نفع حفظ جنگل‌ها تمام شود.

انتهای پیام /ک


کشف ۳۹ تن چوب قاچاق درطارم

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.