رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال از برفروبی و بازگشایی راه ارتباطی مسدود شده از برف ۱۰۴ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد قربانی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار با ایرنا افزود: تلاش شبانه روزی راهداران این اداره در قالب 12 گروه راهداری با بکارگیری 35 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری برای بازگشایی راه 9 روستای مسدود شده از برف و کولاک ادامه دارد.


وی گفت: تندباد موجب بروز کولاک در بیشتر راه های کوهستانی این منطقه و کندی عملیات بازگشایی راه های ارتباطی شده است.


قربانی با بیان اینکه این شهرستان دارای 700 کیلومتر راه روستایی است، اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی خاص این منطقه واقع شدن بیشتر روستاها در مناطق کوهستانی و برفگیر ، برفروبی راه های ارتباطی این شهرستان با 50 درصد از مجموع راه های برف روبی شده استان در فصول سرد سال برابری می کند.


رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: در حال حاضر تمام راه های اصلی و فرعی بین شهری خلخال غیر از راه ارتباطی خلخال به پونل در استان گیلان باز بوده و تردد خودروها جریان دارد.


فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: حداقل دمای هوای امروز خلخال به 7 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای هوای دیروز 3 درجه سردتر شده است.
وی از ورود سامانه جدید بارشی به منطقه و آغاز دور جدیدی از بارش برف از عصر امروز در این شهرستان خبر داد.


او گفت: میزان بارش های برف که تا عصر روز جمعه در این منطقه ادامه خواهد داشت قابل توجه بوده و با قطع بارش برف از اواخر این روز کاهش دمای هوای دمای هوای شهر تا 15 درجه زیر صفر در صبح روز شنبه دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ع

کاهش دمای هوا در خلخال

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.