جمعی از کشاورزان بخش اسفرورین امروز در اعتراض به اجرایی نشدن استمهال سه ساله وام‌های کشاورزی، مقابل بانک کشاورزی این شهر تجمع کردند.

اعتراض کشاورزان اسفرورینی به تمدید نشدن بازپرداخت وام‌های کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،جمعی از کشاورزان بخش اسفرورین امروز در اعتراض به اجرایی نشدن استمهال سه ساله وام‌های کشاورزی، مقابل بانک کشاورزی این شهر تجمع کردند.

کشاورزان و باغداران این بخش می‌گویند: وعده مسئولان استان و مدیران بانک‌ها برای تمدید سه ساله پرداخت وام‌های کشاورزی هنوز اجرایی نشده است.

آن‌ها همچنین گفتند: چندین بار برای تمدید و تسویه وام خود به بانک مراجعه کرده اند، اما مدیران بانک کشاورزی بعد از چند ماه می‌گویند چنین طرحی وجود ندارد و این استمهال شامل وام‌های کمتر از ۸ میلیون تومان می‌شود.

به گفته کشاورزان اسفرورینی، آن‌ها از این رفتار دوگانه متضرر و سود حاصل از این مدت هم به وامشان افزوده شده است.

پیش از این مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اعلام کرده بود بازپرداخت وام بانکی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۹۶-۹۷ تمدید شده است.

قدرت اله مهدیخانی افزود: در جلسه هیات وزیران مصوب شد تا سود، کار مزد و جریمه وام‌های کشاورزان خسارت دیده بر اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۹۶-۹۷ که سر رسید وام آن‌ها ازیک مهرماه ۹۶ تا ۲۹ اسفند امسال است بخشوده و اصل وام آن‌ها به مدت ۳ سال تمدید شود.

مهدیخانی افزود: بار مالی ناشی ازین مصوبه پس از محاسبه از سوی بانک مرکزی به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و تضمین خواهد شد.

به گفته وی، در سال زراعی گذشته بر اثر سرمای بیش از حد و ناگهانی هوا، سیل، خشکسالی و آنفلوآنزای پرندگان، یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان خسارات به بخش کشاورزی استان قزوین وارد شد.

انتهای پیام/ک

تجمع کشاورزان اسفرورینی در مقابل بانک کشاورزی این شهر

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.