فرزین گفت: در حوزه بیمارستان‌های دولتی توانستیم بدهی‌ها را تسویه کنیم و تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد مطالبات سال ۹۶ مانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش فرزین مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری اظهار کرد: مؤسسه‌ها و مراکز درمانی سطح کشور در طول سال نگرانی در خصوص تأمین منابع و نقدینگی داشتند که آیا مطالبات آن‌ها پرداخت می‌شود یا خیر؟، که اطلاع رسانی‌های لازم در این مورد انجام شد.

کلیه مراکز در ۶ ماهه اول سال ۹۷ تسویه قطعی شده‌اند

وی بیان کرد: در سال ۹۷ پرداخت مطالبات مراکز درمانی سیری منطقی داشت و تا شهریور ۹۷ مطالبات تمام مراکز دولتی، خصوصی، سرپایی و بستری پرداخت شده است؛ با ۶ هزار مرکردرمانی قرارداد داریم که برخی از مراکز ادعای پردخت نشدن مطالبات را دارند، اگر مراکز، اسناد مطالبات را تحویل سازمان داده باشند طبیعتاً پرداخت‌ها انجام شده است؛ در غیر این صورت بیمه سلامت مطالبات را پرداخت نکرده است؛ کلیه مراکز در ۶ ماهه اول سال ۹۷ تسویه قطعی شده‌اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: مطالبات مراکز دانشگاهی دولتی تا آبان ماه پرداخت شده و پرداخت مطالبات آذر ماه در دستور کار است و امیدوارم تا پایان سال نظم پرداخت مطالبات ادامه داشته باشد.

نحوه پرداخت مطالبات مراکز درمانی در سال  سال ۹۶

وی درباره مطالبات سال ۹۶، گفت: پرداخت مطالبات در سال ۹۶ با دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفته است؛ مراکز خصوصی میزان مطالبات  ۲۰ میلیارد تومانی در اولویت پرداخت قرار داشتند که این مبلغ در اسفند ماه پرداخت شد؛ هیچ بدهی دارویی  در سال ۹۶ نداریم.

فرزین با اشاره به اینکه مطالبات کلیه پزشکان پرداخت شده است، تصریح کرد: مطالبات ۳ هزار پزشک پرداخت شده است؛ مطالبات ۴۵۰ آزمایشگاه و ۳۵۰ مراکز تصویربرداری در تهران تا پایان بهمن ۹۶ پرداخت و تنها مطالبات اسفند ماه مانده است؛  مطالبات عمده بیمارستان‌ها تا پایان آذر ماه ۹۶ تسویه شده‌اند.

وی یادآوری کرد: در حوزه بیمارستان‌های دولتی توانستیم بدهی‌ها را تسویه کنیم و بر اساس شماره حساب مطالبات دارو به دانشگاه‌ها پرداخت شد و تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد مطالبات سال ۹۶  مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار