احتمال بارش برف در ارتفاعات استان بوشهر

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ورود سامانه بارشی به استان بوشهر علاوه بر باران، بارش برف را هم برای مناطق مرتفع این استان به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بارش برف در استان بوشهر بی‌سابقه نیست، اما کمتر پیش می‌آید دمای هوا به حدی برسد که دانه‌های برف از آسمان باریدن بگیرد.

بهمن سال ۹۵، اما اتفاقی نادر افتاد و علاوه بر ساکنان مناطق مرتفع استان، مردم شهر بوشهر هم بارش برف را به نظاره نشستند.

احتمال بارش برف در ارتفاعات استان بوشهر

پیش از آن، آخرین بار که بوشهری‌ها بارش برف را تجربه کرده بودند، سال ۴۲ یا ۴۴ بوده است، اما اهالی مناطق کوهستانی استان زمستان سال ۹۳ هم شاهد بارش برف بوده‌اند.

حالا مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی از آغاز بارندگی‌ها از اواخر وقت امروز خبر داده و گفته است، با تقویت ناپایداری‌ها، از اواخر وقت امروز تا پایان فردا، بارندگی‌ها به صورت رگبار، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در استان ادامه خواهد یافت که احتمال بارش برف در برخی مناطق مرتفع دور از انتظار نیست.

احتمال بارش برف در ارتفاعات استان بوشهر

به گفته فرج اله شکوهی‌پور، از بعد از ظهر فردا با نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن تا روز دوشنبه آینده، دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش سرعت باد از عصر امروز تا اوایل هفته آینده، از دریانوردان خواسته از رفتن به دریا در این روز‌ها خودداری کنند.

احتمال بارش برف در ارتفاعات استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با هشدار به کشاورزان در خصوص سرمازدگی محصولات، تاکید کرد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به استان و کاهش ناگهانی و شدید دما و ماندگاری توده هوای سرد، پیش بینی می‌شود دمای سطح خاک به صفر درجه سلسیوس و در برخی نقاط به زیر صفر درجه برسد. بر این اساس احتمال سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات کشاورزی به‌ویژه در روز‌های جمعه و شنبه در همه نقاط استان وجود دارد.

انتهای پیام/ک

بارش باران از امروز؛ احتمال بارش برف در ارتفاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.