جوان کیا با اشاره به به تعویض اسناد و تبدیل انها به صورت تک برگهای گفت: این از وظایف مقرر شده و برنامه ششم توسعه است که افراد مالک باید با مراجعه به دفتر نسبت تعویض وتبدیل اسناد خود اقدام کنند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به افزیش تعداد دفاتر اسناد در استان گفت:در استان آذربایجان غربی ۲۲۵ دفتر رسمی فعالیت می کنند که ۸۳ دفتر در ارومیه و بقیه در شهرستان ها فعال هستند.
وی از افزایش این دفاتر خبر دادو گفت:طبق آزمون برگزار شده در سراسر کشور ۳۹ تا دفتر بعد از گزینش و صدور حکم شروع به فعالیت خواهند کرد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص الکترونیکی شدن پروندههای استان گفت: این پروژه که از دی ماه سال جاری آغاز شده است و تمامی پروندههای قدیمی جمع آوری شده است و به صورت ارشیو الکترونیکی قابل دسترسی هستند.
وی ادامه داد: یک میلیون پرونده املاک در سطح استان وجود دارد که با این روش به ارشیو الکترونیکی تبدیل شده اند.
جوان کیا گفت:این طرح در ارومیه و شهرهای بزرگ به اتمام رسیده و شهرهای کوچک در حال تکمیل شدن است.
انتهای پیام/م