صدور بیش از ۱۶ هزار مجوز فعالیت توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه

بیش از ۱۶ هزار مجوز فعالیت توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه صادر شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛شیخ ویسی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سالجاری تا کنون؛ بیش از ۱۶ هزار مجوز فعالیت در حوزه دامپروری، گلخانه، شیلات و... توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه صادر شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص و مناسب استان کرمانشاه برای فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی یکی از سازمان‌های پیشرو در صدور انواع مجوز‌های فعالیت کشاورزی و دامپروری بوده، گفت : بخش عمده‌ای از این مجوز‌های صادر شده در سالجاری مربوط به فعالیت واحد‌های کوچک دامپروری در مناطق زلزله زده بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی صدور پروانه در کشور ۶۰ تا ۸۰ روز است، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده این زمان در استان کرمانشاه به ۴۰ تا ۵۰ روز کاهش یافته، اما از آنجا که رضایت مندی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و تسریع در روند صدور پروانه اولویت دارد سعی می‌کنیم این زمان کوتاه‌تر شود.

مهندس شیخ ویسی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصلاح این فرآیند است گفت : به همین منظور، در نظر داریم با راه اندازی مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی که در حال تشکیل و استقرار در مراکز دهستان است کلیه امور مربوط به صدور پروانه در همان مراکز دهستان انجام و متقاضیان دیگر مجبور نباشند برای انجام این امور به مرکز استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: بیشترین زمان صدور پروانه، مربوط به پاسخگویی استعلامات چندگانه از دستگاه‌های دولتی می‌شود که مقرر شده این مراکز خصوصی، اخذ استعلامات مربوطه را انجام دهند تا از سرگردانی متقاضیان در ادارات سطح شهر جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده، برخی استعلام‌ها در زمان تمدید پروانه غیر ضروری بوده و صرفا با تایید کارشناس ناظر شهرستان انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

صدور مجوز فعالیت در حوزه دامپروری، گلخانه، شیلات

 

برچسب ها: دامپروری ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.