نمایندگان پارلمان انگلیس با اختلاف ۱۹ رای با طرح رای عدم اعتماد به دولت «ترزا می» مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان پارلمان انگلیس با اختلاف ۱۹ رای با طرح رای عدم اعتماد به دولت ترزا می، نخست‌وزیر این کشور مخالفت کردند.

در رای‌گیری مجلس عوام انگلیس، ترزا می‌ با ۳۲۵ رای موافق در برابر ۳۰۶ رای منفی در مقام نخست‌وزیری باقی ماند و اکنون باید طرح جایگزینش را برای خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا به مجلس ارائه دهد.

طرح عدم اعتماد به نخست‌وزیر انگلیس اولین بار از سوی حزب کارگر این کشور مطرح شد. بررسی این موضوع درست یک روز پس از بررسی توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا در زمینه برکسیت صورت گرفت.

در رای‌گیری شب گذشته پارلمان انگلیس، ترزا می‌ متحمل سنگین‌ترین شکست دولت از پارلمان از سال ۱۹۲۴ شد. توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه با ۴۳۲ رای مخالف در برابر ۲۰۲ رای موافق در پارلمان انگلیس با شکست مواجه شد. به دنبال این رای‌گیری، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس طرح رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر را تقدیم پارلمان این کشور کرد.

انگلیس قرار است در ۲۹ ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود با این حال هنوز توافقی در خصوص شروط مربوط به برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) حاصل نشده است.

همچنین نمایندگان پارلمان انگلیس در حال آماده‌سازی طرحی برای به تاخیر انداختن فرایند خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند. این طرح بعد از آن پیگیری شد که ترزا می‌ نتوانست توافقنامه برکسیت را به تصویب پارلمان برساند. بررسی این موضوع در حال حاضر در پارلمان انگلیس در جریان است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار