مدیر جهاد کشاورزی آمل از رشدفزاینده مکانیزاسیون دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: بعد از انقلاب اسلامی طرح تجهیز و نوسازی و یکپارچه اراضی شالیزاری در سطح ۵ هزار و ۴۵۰ هکتار انجام شده ودر این راستا طرح یکپارچه سازی ۱۵۱ هکتار از اراضی شالیزاری روستای پولیکیاده آمل در سال ۹۷ در حال اجرا می‌باشد

وی افزود:با اجرای طرح یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی الگو‌های اقتصادی مدرن در سطح بزرگتر قابلیت اجرا دارد واین امربه لحاظ اجرای کشت مکانیزه انگیزه کشاورزان برای تولید را افزایش می‌دهد.

اسلامی ادامه داد: از چالش‌های پیش روی توسعه کشاورزی در مناطق روستایی، افزایش هزینه تولید و کاهش عملکردعدم استفاده بهینه از عوامل تولید به ویژه زمین و آب است که با مسئله خرد بودن و پراکندگی زمین متعلق به هر یک از بهره برداران در ارتباط است.

وی گفت: برای حل این چالش در کشور‌های مختلف از سیاست یکپارچه سازی زمین به عنوان یک راه حل منطقی و قابل اجرا استفاده شده است.

اسلامی افزود: در بخش واحد مکانیزاسیون تعداد ۱ هزار ۲۲۰ دستگاه تراکتور و ۸ صد و هفتاد دستگاه کمباین برنج ۱ صدو هشتاد دستگاه ماشین نشاء کار و ۱۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه تیلر بعد از انقلاب در اختیار کشاورزان قرارگرفت

آمل ۳۷ هزار و ۲۹۸ هکتار اراضی سطح شالیزاری را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام /آ

مکانیزاسیون درآمل افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.