مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پرورش و دام‌های پر تولید و فرآوری گیاهان دارویی در استان ۶۰ درصد از اشتغال پایدار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سید جمال سجادی پور مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در شهرستان مهریز گفت: پرورش و دام‌های سبک پر تولید و فرآوری گیاهان دارویی در استان ۶۰ درصد از اشتغال پایدار در روستا‌ها را به خود اختصاص داده است و بازدهی بالایی دارند در این زمینه به روستا‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

سجادی پور افزود: دستاورد‌ها در بخش جهاد کشاورزی در طول ۴۰ سال انقلاب می‌تواند نقاط ضعف را با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان به فرصت تبدیل کنیم.

 افزایش  ۱۰ برابری تولیدات باغی استان یزد بعد از انقلاب

مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: با بیان ظرفیت‌های تولیدی دامی و زراعی گفت: تولیدات باغی در قبل لز انقلاب ۲۸ هزار تن بوده است که بعد از انقلاب ۱۰ برابر افزایش داشته است به طوری که  در تولید گوشت مرغ نیز در زمان پهلوی ۱۸ هزار تن بوده که تا سال گذشته به ۶۲ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه  تولید شیر دام‌های سبک  در ایران ۲۹ لیتر است، گفت: باید با علم و دانش و بهره گیری این محصولات با بازده زیاد را  افزایش دهیم.

سجادی پور ادامه داد: یکی از نقاط ضعف، نبود توسعه مشاغل خرد اقتصادی که روستائیان برای خرید اقلام ضروری خود به باید شهر مراجعه کنند  این در حالی است که خودشان منبع بهترین محصولات هستند.

وی با اشاره با بیانات حضرت امام خمینی (ره) بر شعار ما می‌توانیم، افزود: کشور ایران می‌تواتد با روحیه جهادی به معنای خلق منابع، استفاده از توان ملی و ظرفیت‌های خوب مردمی به عنوان سه اصل مهم پیروزی استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۷۰ هزار تن تولیدات گلخانه‌ای داریم که ۲۴ هزار هکتار از عرصه جهاد کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

حفر چاه های غیر مجاز، نابودی قنات‌ها و زمین ها را به دنبال دارد

حجت السلام عبدالرضا محی الدینی امام‌ جمعه مهریز گفت: برداشت بی‌رویه آب به‌ وسیله حفر چاه‌های غیرمجاز منجر به نابود شدن هکتار‌ها زمین شده است که باید مسئولان با جدیت با این مسئله برخورد قانونی کنند.

حجت السلام محی الدینی افزود: در حال حاضر، تبعه خارجی و افغان‌ها در ۹۰ درصد از گاوداری‌ها، دامداری‌ها و مرغ داری‌ها مشغول به کار هستند در حالی‌ که جوانان ما بیکار هستند.

امام‌ جمعه مهریز گفت: اگر مسئولان  تدبیری نیندیشند، در آینده کشاورزی در شهرستان مهریز وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.