مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به کاهش دمای هوا طی روز‌های آینده گفت:از صبح جمعه تا دوشنبه حدود ۸ تا ۱۰ درجه دما کاهش می‌یابد و شرایط یخبندان شبانه روزی در استان تشدید می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی ،  فعالیت  سامانه بارشی جدیدکه از شب گذشته آغاز شده  با بارش برف، کولاک، مه، کاهش دما و یخبندان همراه بوده و پیش بینی می‌شود عمده بارش‌های این سامانه بارشی بصورت برف ریزش کند.

وی افزود:در نواحی غربی و جنوب غربی، بارش برف سنگین پیش بینی می‌شود و شهر‌های بانه، مریوان، سقز، منطقه سرشیو، سروآباد، مناطق غربی سنندج و کامیاران و اورامانات در دامنه این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: بیشترین فعالیت این سامانه که از شب گذشته آغاز شده تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت و همراه با این سامانه کولاک برف بویژه در محور شمالی استان، مه و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات پیش بینی می‌شود.
صدیقی بیان کرد: شدت بارش ها، موجب لغزندگی و اختلال در تردد بویژه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان می‌شود و در گردنه‌ها و دامنه‌های برف گیرمنطقه، امکان ریزش بهمن وجود دارد.

وی بیان کرد: همراه با این سیستم بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید پیش بینی شده است که در مناطق مرتفع بیشتر از ۱۵ متر بر ثانیه سرعت خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: متعاقب عبور سیستم بارشی، از صبح جمعه تا دوشنبه حدود هشت تا ۱۰ درجه دما نسبت به صبح امروز کاهش می‌یابد و شرایط یخبندان شبانه روزی تشدید می‌شود و تداوم و شدت سرما در مدت مذکور قابل توجه است.

انتهای پیام/م

بارش برف وباران در  استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.