رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت:با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف شماره ۲۷ شهرستان زاهدان، صلح وسازش بین دو طایفه در زاهدان برقرار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام حمید رضا بندانی رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اثر درگیری مسلحانه در سال ۱۳۹۴ یک نفر از طایفه بارانزهی با اسلحه ساچمه‌ای تیراندازی می‌کند که فرد خردسال از طایفه گمشادزهی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و فوت می‌کند که قاتل دستگیر و بازداشت می‌شود.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده در شعبه یک کیفری استان پرونده به شورای حل اختلاف برای برقراری صلح و سازش ارجاع شد که بلافاصله اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان تلاش خود را برای اخذ رضایت از خانواده مقتول آغاز کردند.

بزرگان دو طایفه گمشادزهی و بارانزهی و اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۷ زاهدان، با برگزاری جلسات متعدد با خانواده مقتول و اشاره به نتایج مثبت گذشت در جامعه توانستند رضایت خانواده مقتول را جلب کنند که نهایتا خانواده مقتول طی جلسه‌ای از حق خود مبنی بر قصاص فرد قاتل گذشت کرده و اعلام کردند در این زمینه هیچ گونه شکایتی ندارند و خواستار مختومه شدند پرونده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار