رئیس بیمارستان شهید قلی پور بوکان گفت: ایجاد واحد‌های LDR از نیاز‌های مبرم این بیمارستان است و همچنین در وضعیت کنونی به دو اتاق عمل دیگر نیز نیاز داریم.

صلاح الدین قادرزاده بوکانی رئیس بیمارستان شهید قلی پور بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه وجود واحد‌های LDR در بخش زایمان، از نیاز‌های مبرم و ضروری بیمارستان‌ها است و هم اکنون در آذربایجان غربی تنها سه شهرستان فاقد LDR هستند که بوکان یکی از آن‌ها است، اظهار داشت: در بیمارستان بوکان به حداقل ۱۴ واحد LDR نیاز داریم که امید است با همت مسئولانِ حوزه درمان، این کمبود مهم رفع گردد.

وی با اشاره به اینکه در واحد‌های LDR یک اتاق ویژه برای زایمان به مادر باردار اختصاص می‌یابد که امکان حضور همسر یا یکی از افراد خانواده وی وجود دارد، تاکید کرد: این فرآیند امکان ایجاد شرایط لازم جهت حفظ حریم خصوصی مادران و امکان پذیر کردن حضور همراه و همسر بر بالین مادر به هنگام زایمان را فراهم می‌کند، در واقع با انجام این اقدامات به دنبال سهولت در انجام زایمان طبیعی هستیم تا بتوانیم از تعداد سزارین‌ها بکاهیم و بر تعداد زایمان‌های طبیعی اضافه کنیم.

ضرورت ایجاد ۲ اتاق عمل جدید در بیمارستان بوکان

رئیس بیمارستان بوکان تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح توسعه این بیمارستان، شامل اتاق عمل نبوده است، با کمبود اتاق عمل روبرو هستیم و در حال حاضر این بیمارستان دارای پنج اتاق عمل می‌باشد که حداقل به دو اتاق عمل دیگر نیاز داریم.

قادرزاده بوکانی با تاکید بر اینکه از حداکثر ظرفیت اتاق‌های عمل موجود برای ارائه خدمت به بیماران، استفاده می‌شود، اذعان داشت: با مدیریت مناسب این اتاق عمل ها، توانسته ایم که در شیف‌های بعدازظهر و شب هم در صورت نیاز از اتاق عمل‌ها استفاده کنیم که عملا فعالیت در آن‌ها ۲ ساعته صورت می‌پذیرد.

بیمارستان شهید قلی پور بوکان دارای دو فاز قدیمی و توسعه یافته است که طرح توسعه آن در زمینی به مساحت ۲۵ هزار و ۳۳٦ متر مربع و با زیر بنای ۷ هزار و ۹٨٦ مترمربع در دو طبقه اجرا شده است که شامل بخش‌های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام. آر. آی، سی. تی. اسکن، سی. سی. یو، آی. سی. یو، داروخانه و دیگر بخش‌های بیمارستانی است که در سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.