نماینده، ولی فقیه در استان گلستان گفت: دشمنی آمریکا با ایران ریشه در استقلال، عزت و پیشرفت کشورمان دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نور مفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در نماز وحدت آفرین جمعه گفت:بعضی از مردم علت اختلافات امروز بین آمریکا و ایران را به دلیل شعار‌های مرگ بر آمریکا می‌دانند و بر سرزبان‌ها این موضوع می‌چرخد، اما چنین فکر‌ی از پایه و اساس غلط است و دشمنی این کشور با ما ریشه‌ای جداگانه دارد.

آیت الله نور مفیدی افزود: اختلاف و مشکل آمریکا به دو عامل بستگی دارد که یکی استقلال و عزت مردم و کشور ماست که آن‌ها این را نمی‌پسندند و انتظار بردگی مردم ایران را دارند.

وی ادامه داد: دیگر مشکل این کشور با ما به خاطر توسعه و پیشرفت‌های اساسی مانند انرژی هسته‌ای، قدرت دفاعی و سیستم موشکی است و آن‌ها انتظار دارند که مامانند کشور‌های دبی، بحرین و دیگر کشور‌ها وابسته آن‌ها باشیم تا بتوانند در همه امور داخلی و خارجی کشور ما دخالت کنند.

وی ادامه داد:اما مردم کشور و رهبر معظم له چنین چیزی را نمی‌خواهند و همه برای سربلندی ایران هم دل هستند.

آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان گفت:مردم ایران هرگز تسلیم خواسته‌های مستکبران نخواهند شد، چون برای رسیدن به این عزت و استقلال خون‌ها ریخته شد و شخصیت‌هایی مهم و ارزشمند سر به دار و شهید شدند.

وی افزود: تمام اهداف کشور امریکا که از ابتدا هم با نظام اسلامی و انقلاب پدید آمده مخالف بود و سلطه گری ایران را مد نظر داشت.

آیت الله نورمفیدی در مورد دستاوردهای سفر رئیس جمهور و هئیت دولت به استان گلستان گفت:در این سفر اعتباراتی بالغ بر ۳هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد و همچنین در بخش سلامت و بهداشت ۵ بیمارستان در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شد که ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختوابی در گرگان یکی از این برنامه هاست.

وی در پایان افزود:در بخش کشاورزی مانند زهکشی و صنایع هم قدم‌هایی برداشته شدکه با اجرایی شدن طرح‌ها در استان شاهد تحولاتی خواهیم شد.

انتهای پیام /گ/ن
 
 
 

خطبه های نمازجمعه گرگان

برچسب ها: نمازجمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.