با جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری برای ۴ هزار نفر در کهگیلویه وبویراحمد شغل ایجاد می‌شود.

باشتغالزایی ۴ هزار نفر در کهگیلویه وبویراحمده گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، پروانه نیک مرام مدیرکل کار و امور اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد رفع بیکاری را از مهمترین دغدغه مسئولان برشمرد و گفت:: سهم استان در بخش تسهیلات روستایی و عشایری ۳۰۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰۷ میلیارد تومان از آن جذب شده است و پیش بینی می‌شود برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد شود.

وی در زمینه طرح ایجاد مشاغل خانگی  افزود: سهم استان از این طرح ۶ میلیارد تومان با نرخ سود ۶ درصد است که پیش‌بینی می‌شود برای ۶۳۲ نفرشغل ایجاد شود.

نیک مرام با بیان اینکه ۹۹ درصد از تعاونی‌های استان پس ازانقلاب شکل گرفته است افزود: تنها در زمینه ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان طی ۹ ماهه امسال، این تشکل‌ها به ۲ برابر شده است.

وی به اجرای طرح ایران یار در استان اشاره کردو ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان با حضور در واحد‌های تولیدی با نحوه تولید آشنا می‌شوند.

وی به کاهش فوتی ها  حوادث درمحیط کار استان اشاره کردو گفت: هم اکنون با هدف آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی وبالابردن سطح مهارت آنان در محیط کار هم اکنون ۴۱۵ نفر در حال گذراندن دوره کارورزی هستند.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح ایران یار در استان

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.