رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه از برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق استان همزمان با سراسر کشور، یازدهم اسفند ماه امسال خبر داد .

برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی کرمانشاه اسفند ماه سالجاریبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه از برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق استان همزمان با سراسر کشور در یازدهم اسفند ماه امسال خبر داد و گفت : ۳۲ نفر برای انتخابات اتاق کرمانشاه نامزد شده اند.

 وی گفت : از حدود ۲ هفته قبل هیات نظارت بر انتخابات و انجمن نظارت کار خود را آغاز کردند که این هیات‌ها نیز متشکل از چهار نفر از اعضای اتاق و یک نفر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان به عنوان نماینده دولت است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران، با اشاره به فراخوان ۲ هفته‌ای برای ثبت نام از کاندیداها، یادآور شد: تا روز گذشته که آخرین فرصت ثبت نام کاندیدا‌ها بود ۳۲ نفر در کرمانشاه ثبت نام کردند که این افراد در چهار گروه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی هستند.

به گفته کاشفی، افرادی که نامزد شدند باید کارت بازرگانی داشته باشند و سه سال هم از سابقه کارت بازرگانی آن‌ها گذشته باشد، به علاوه برخی شرایط عمومی از جمله نداشتن محکومیت موثر و جرم و ... را نیز دارا باشند.

وی اظهار کرد: مدارک این افراد دوباره توسط هیات نظارت و انجمن بررسی خواهد شد و بعد از تایید صلاحیت، این نامزد‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت : کاندیدا‌ها به مدت یک هفته و تا ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات امکان تبلیغات و معرفی برنامه‌های خود را دارند.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه فقط افرادی که کارت بازرگانی فعال دارند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رای بدهند، تاکید کرد: باید یک سال از سابقه کارت بازرگانی این افراد گذشته باشد.

کاشفی با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، اضافه کرد: نتایج انتخابات همان روز اعلام خواهد شد و برابر آیین نامه در کرمانشاه نیز مانند تمام استان‌های دیگر ۱۵ نفر برای مدت چهار سال انتخاب خواهند شد.

وی افزود: این ۱۵ نفر شامل پنج نفر در بخش بازرگانی، پنج نفر در بخش صنعت، ۲ نفر در بخش معدن و سه نفر در بخش کشاورزی هستند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق ایران، بعد از ۲ ماه فرصت برای جابجایی، دوره نهم هیات نمایندگان از خرداد سال آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کردند و انتخابات هیات نمایندگان اتاق ایران نیز در خرداد ماه برگزار خواهد شد.

کاشفی، مهمترین نکته در انتخابات را رعایت اخلاق، انضباط، شفافیت و سلامت انتخابات دانست و عنوان کرد: از کاندیدا‌ها هم توقع داریم صرفا به بیان برنامه‌های خود بپردازند و از تخریب یکدیگر خودداری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد انتخابات پارلمان بخش خصوصی، گامی برای کمک به توسعه اقتصادی استان کرمانشاه باشد .

 

 

انتهای پیام/د

۳۲ نفر برای انتخابات اتاق کرمانشاه نامزد شده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.