رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از وجود ۶۰ بنای تاریخی در موقعیت مرمت اضطراری در این شهرستان خبر داد.

زنگ خطر در ۶۰ بنای تاریخی دزفول به صدا درآمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت‎اله آریایی‎نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: از میان بنا‌هایی که ثبت هستند یا در آستانه ثبت قرار دارند، ۶۰ بنا را که آسیب دیده‎اند و به مرمت اضطراری نیاز دارند.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ آسیب‎شناسی و به اداره‎کل استان معرفی کرده‎ایم تا ضمن انجام اقدامات مقتضی درخصوص آن‎ها، اعتبار استانی یا ملی لازم نیز به این بنا‌ها تخصیص یابد.

آریایی عنوان: درخصوص بافت تاریخی دزفول، همکاری‎هایی با اداره برق برای رفع نابسامانی‎هایی که بواسطه تیر‌های برق ایجاد شده بودند انجام شده و با شهرداری و سازمان آب و فاضلاب نیز مکاتباتی به منظور حل مشکلات صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در پایان گفت: در راستای حل مشکلات بافت تاریخی تاکنون اقداماتی نظیر معرفی بنا‌های در معرض تخریب به اداره‎کل استان، برگزاری جلسات مختلف با فرمانداری، ستاد مدیریت بحران، آبفا و شهرداری، یادآوری قوانین و مقررات میراثی به ارگان‎ها و اشخاص و رفع تخلفات انجام‎شده از سوی شخص، اداره یا ارگان انجام شده است.

انتهای پیام/م

آغاز عملیات مرمت آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.