سرعت غیر مجاز و بی توجهی به جلو عوامل اصلی در تصادفات محورهای خراسان جنوبی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سرهنگ نیکمرد جانشین رئیس پلیس راه استان گفت: ۳۴ درصد تصادفات هفته گذشته در محور‌های خراسان جنوبی در ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۵ درصد تصادفات در ساعت ۲۰ تا ۲۲ رخ داد.

وی  افزود: به دلیل کوتاه بودن روز‌ها در فصل زمستان، بسیاری از افراد ساعات روز را برای سفر انتخاب می‌کنند و همچنین فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۶  همزمان با ساعت تعطیلی بسیاری از ادارات است که به همین دلیل تعداد تصادفات در این زمان افزایش می‌یابد.

سرهنگ نیکمرد همچنین با اشاره به وقوع دو فقره تصادف فوتی و ۲۲ فقره تصادف جرحی در هفته گذشته در استان گفت: دراین تصادفات ۲ نفر کشته و ۳۷ نفر زخمی شدند که ۷۰ درصد زخمی‌ها در رده سنی ۱۵ تا ۴۵ سال و ۶۷ درصد آن‌ها نیز مرد بودند.

جانشین رئیس پلیس راه استان گفت: ۵۴ درصد تصادفات این مدت، در محور‌های اصلی و ۴۲ درصد در محور‌های روستایی رخ داد که عمده دلیل این تصادفات، سرعت غیر مجاز و بی توجهی به جلو بود.

سرهنگ نیکمرد افزود: ۵۰ درصد مقصران حوادث جاده‌ای هفته گذشته در خراسان جنوبی، سواری‌ها و ۲۵ درصد مقصران، وانت بار‌ها بودند.
هفته گذشته ۹ هزار و ۱۸۰ فقره تصادف در محور‌های خراسان جنوبی رخ داد که ۵۶۳ فقره، حادثه ساز بود و در این تخلفات ۲۴ خودرو و ۳۴ موتور سیکلت توقیف شد.

انتهای پیام / ط آ

میزان تصادفات در محورهای خراسان جنوبی

برچسب ها: حوادث ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار