موحد گفت: اینگونه نیست که دسترسی به موادمخدر آمار اعتیاد را بالاببرد چراکه در بعضی مناطق کشور دسترسی به موادمخدر آسان است، اما آمار اعتیاد پایین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد ،رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گفت: در بعضی از مناطق مانند سیستان و بلوچستان دسترسی به مواد راحت است، اما آمار مصرف اعتیاد بالا نیست و میتوان گفت دسترسی به مواد عامل آمار بالای مصرف مواد مخدر نیست.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی تقاضا باشد عرضه راه خود را پیدا خواهد کرد، افزود: به جای مبارزه و مجازات‌های سنگین باید بر روی تقاضا تمرکز کنیم.

موحد گفت: بالغ بر ۶۰ درصد زندانیان معتاد هستند و مواد مصرف می‌کنند.

وی افزود: اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر موثر نبوده است و باید ایرادات کار را بررسی کنیم.

موحد گفت: متاسفانه در آمد‌های حاصل از مواد مخدر در سیستم بانکی در حال گردش است و حتی از کشور نیز خارج می‌شود.

وی افزود: بهترین راه مبارزه با مواد مخدر مبارزه اقتصادی است و کشور نه تنها در این مسیر حرکت نکرده است بلکه قانون را اصلاح و بیان کرده فقط درآمد فرد قاچاقچی باید ضبط شود در صورتی که در گذشته تمام اموال قاچاقچی ضبط می‌شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای عالی مبارزه با پولشویی با هم هماهنگ شوند می‌توان گردش مالی قاچاقچیان را مختل کرد و به آنان صربه زد.
انتهای پیام/ی

هماهنگی برای مبارزه با پولشویی در کشور

 

برچسب ها: دادگستری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار