نهمین همایش بین‌المللی «غزه، نماد مقاومت» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین همایش بین‌المللی «غزه، نماد مقاومت» در تهران با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، عباس خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، زهرا مصطفوی رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و خالد القدومی نماینده جنبش حماس فلسطین امروز یکشنبه ٣٠ دی ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

مژده آسمان و زمین، قطعیت پیروزی مقاومت است/ انقلاب اسلامی بر خلاف آرزوهای دشمنانش ۴ دهه ایستادگی کرده است

انقلاب اسلامی بر خلاف آرزوهای دشمنانش ۴ دهه ایستادگی کرده است

زهرا مصطفوی رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ابتدای این همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: این همایش که نهمین همایش غزه نماد مقاومت نام دارد در حالی برگزار می شود که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که به اذعان اکثر کارشناسان و شخصیت های سیاسی جهان نقطه عطفی نه تنها در تحولات منطقه محسوب می شود، بلکه بر بسیاری از تحولات حوزه بین المللی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم گذاشته است.

وی افزود: در این چهل ساله علیرغم فشارهای خارجی، مردم از انقلاب خود دست نکشیده اند. انقلاب اسلامی بر خلاف آرزوهای دشمنانش ۴ دهه ایستادگی کرده و در حال حرکت به سمت اهداف خود است.

مصطفوی ادامه داد: این همایش در حالی برگزار می شود که منطقه و فلسطین تحولات جدیدی را تجربه می‌کند. معادلات منطقه‌ای کاملا تغییر کرده است و محور مقاومت توانسته است موازنه جدیدی را با دشمن صهیونیستی ایجاد کند. اکنون مقاومت ضد صهیونیستی و ضد استکباری از حوزه ملی خود خارج شده و در جغرافیای منطقه به عنوان یک بازیگر مهم و تاثیر گذار مطرح است.

وی اظهار کرد: این مقاومت زنجیره‌ای است که فلسطین و مشخصا نوار غزه فعال‌ترین حلقه‌های آن محسوب می شوند. بارها ارتش رژیم اشغالگر قدس را در صحنه نبرد ناکام گذاشته است و به نماد و سمبل عینی مقاومت در برابر دشمن تبدیل کرده است؛ تا جایی که به قول رهبر معظم انقلاب، اسرائیل را ناچار ساخت تا کمتر از ۴۸ ساعت تن به آتش بس دهد. آتش بسی که آتش به جان این رژیم انداخت و نزاع های سیاسی این روزهای اسرائیل را موجب شده است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به عنوان اصلی ترین حامی رژیم صهیونیستی نیز در عراق، در سوریه و در افغانستان شکست خورده  و طرح موسوم به معامله قرن که برای یکسره سازی معادله درگیری به نفع صهیونیست ها از سوی آمریکا و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، شیطان بزرگ پیگیری می شد نیز به دنیا نیامده ساقط شده است.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش دارد با هیاهوی تبلیغاتی شکست های خود را پنهان کرده و بذر ناامیدی در جوامع منطقه بپاشد اما تحولات آنچنان که مطلوب دشمنان ماست پیش نخواهد رفت؛ کما اینکه در این چهل سال تحولات خلاف میل آنها پیش رفته است.

دبیرکل جمعیت دفاع از فلسطین همچنین بیان کرد: آنچه زمینه ناکامی اقدامات دشمن علیه انقلاب و آرمان های آن را فراهم نموده و در عین حال پیشرفت‌های عظیمی را در حوزه‌های مختلف سبب شده است، اتحاد و یکدلی همه اقشار ملت ایران و بویژه جوانان و پشتیبانی آن از رهبری و نظام و همچنین صرف فعل «ما می‌توانیم» بوده که یادگار امام است. بی‌شک با تمسک به همین راهکارها می توان آینده‌ای شکوفاتر برای ملت بزرگ ایران ترسیم کرد و پیشرفت نسل‌های آینده را به ارمغان آورد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که همه ملت‌های زیر سلطه، روزی آزاد شده و مزه آزادی و استقلال را بچشند.

مژده آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این همایش گفت: به اعتبار آیات الهی روایات و احادیث متعدد و به اعتبار مسائلی که در این چهل سال انقلاب اسلامی رخ داده، می توانیم با قطعیت تمام تاکید کنیم که مژده آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است و من این مساله را بر اساس سیر تحولاتی که در این چهل ساله رخ داده تشریح می کنم.

وی افزود: کنعانیان نخستین ساکنان فلسطین بودند؛ در تاریخ معاصر پس از اینکه در ابتدای قرن بیستم و تقسیم سرزمین های اشغال شده بواسطه پیروزی بر عثمانی ها، فلسطین به انگلیس رسید، با توجه به نفوذ صهیونیسم در این کشور، کم کم درصدد رباییدن فلسطین از مردمانش بر آمدند. پس از جنگ های متعدد در این کشور، ریشه صهیونیسم در این منطقه بوجود آمد. رژیم صهیونیستی در آن زمان از حمایت کشورهای شرق و غرب برخوردار بود. پس از جنگهای متفاوت رژیم صهیونیستی طغیان کرد.

صالحی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران طی دهه های اخیر بستر مناسبی برای رشد و نمو گروههای مقاومتی در منطقه ایجاد کرده است که با حضور خود پروژه های استکبار جهانی را به شکست کشانده اند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دنیا عرب به ویژه مصر برای آزادی فلسطین اظهار کرد: این کشورها سعی کردند مذاکرات و مبارزه برای آزادی فلسطین را در بستر ناسیونالیسم عربی پیش ببرند اما موفق نشدند و جنبش‌های مقاومت که در چندین دهه به وجود آمدند، توانستند مقاومت فلسطین را به جای ناسیونالیسم عربی در بستر اسلام شکل دهند.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی امروز پایدار و برنده است، گفت: مقاومت موفق بوده است زیرا بر پایه حق و ضمیر پاک انسانیت است و قادر به تسخیر قلوب است.

صالحی درباره مقاومت مردم در یمن تصریح کرد: یمنی ها نیز با توسل به اعتقادات و باورهایشان نه با تکیه بر دلارهای نفتی مقاومت کرده‌اند و پیروزند. کشوری که فکر می‌کند با دلار نفتی می‌تواند منطقه را کنترل کند در نهایت فاجعه خاشقچی برایش به وجود می‌آید.

صالحی اظهار کرد: درست است امروز رژیم صهیونیستی در دستگاه حاکمه آمریکا و دیگر کشورها نفوذ دارد، اما دیری نمی‌پاید که این برتری را از دست می‌دهد چون راه انحراف در پیش گرفته‌ است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه به نقش ایران در تحولات اخیر اشاره کرد و گفت: این ایران و امام خمینی(ره) بودند که دین را دوباره احیا کردند و امروز شاهدیم دین می‌تواند به عنوان عنصر محرک در جامعه نقش داشته باشد و با وجود همه مشکلات و موانع بر قدرتش افزوده می‌شود؛ متاسفانه در داخل به خاطر اختلافات داخلی تاثیر و اثر این قدرت را نمی‌بینیم اما وقتی بیرون می رویم به قدرت و توان خود پی می‌بریم.

وی تاکید کرد: نابرده رنج گنج میسر نمی شود. ایران تنها کشور مستقل در منطقه و در حال پیشرفت است. انقلاب اسلامی ضمن اقتدار بخشیدن به ایران توانسته مقاومت را در بستر صحیح پیش ببرد و اسلام را برای آنها هم احیا کرد. بدیهی است که کسانی که خیرخواه ما نیستند از خیر ما ناخوشایند می‌شوند؛ ما مطمئنیم که این رژیم در مسیر ظلم حرکت می کند و سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت.

تجلیل از «آرین غلامی» شطرنج باز جوان

در نهمین همایش غزه نماد مقاومت «آرین غلامی» شطرنج باز ۱۷ ساله کشورمان مورد تقدیر قرار گرفت. وی اخیرا از رویارویی با حریفی از رژیم صهیونیستی در مسابقات بین المللی سوئد انصراف داد و به جای کسب مدال طلا و مقام قهرمانی، نایب قهرمان شد.

مژده آسمان و زمین، قطعیت پیروزی مقاومت است/ انقلاب اسلامی بر خلاف آرزوهای دشمنانش ۴ دهه ایستادگی کرده است

قضیه فلسطین فرا ملی و فرا قومیتی است

عباس خامه‌یار، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» اظهار کرد: امام خمینی(ره) در نخستین سخنرانی ضد استبدادی خود در سال ۴۲ که شاه را هدف قرار داده بود، ۱۸ بار اسم رژیم صهیونیستی را به کار برد و مشکلات ایران آن روز را به اسرائیل گره زد.

وی افزود: امام (ره) در طول سالیان مبارزه در نجف و ترکیه نسبت به مساله فلسطین اهمیت می‌دادند، در انقلاب اسلامی با رهنمود امام (ره) و همت والای ایشان برای اولین بار بر خلاف قوانین رایج، سفارت اسرائیل در اختیار فلسطینیان قرار گرفت. پس از انقلاب اسلامی، مخالفت سیاسی جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی ادامه یافت و در مجلس نیز طرح هشت ماده‌ای در حمایت از فلسطین تصویب شد. امروز با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی همین موضع حمایتی را رهبری هم دارند و بدون شک بزرگترین مشکل جهان اسلام را اسرائیل می‌دانند.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: تشکیل رژیم صهیونیستی دارای یک عمق استراتژیک و خطرناک است یعنی اسرائیل یک پروژه استعماری است و پروژه سرزمینی، قومیتی و ملی نیست و نگاه جمهوری اسلامی ایران و رهبران انقلاب نیز به آن، به عنوان یک پروژه استعماری است.

خامه‌یار گفت: علی رغم فضاهای تبلیغاتی و جنگ روانی که علیه ملت‌های منطقه و مقاومت وجو دارد، قضیه فلسطین فرا ملی، فرا سرزمینی، فرا قومیتی و فرا مذهبی است.

راهپیمایی‌های بازگشت توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیاء کند

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» اظهار کرد: شاید بتوان رخداد شاخص سیاسی سال گذشته را که محصول مقاومت در مساله فلسطین بود همان راهپیمایی‌های «بازگشت» و تاثیرات راهبردی آن بر فلسطین، منطقه و جهان دانست. این راهپیمایی‌ها توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیاء کند و از آن اهرم فشاری بالقوه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی بسازد.

وی افزود: راهپیمایی‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست طرحی مردمی را برای مقاومت جانانه در برابر به اصطلاح "معامله قرن" سروسامان بخشد. ایده راهپیمایی بازگشت در سال ۲۰۰۶ میلادی همزمان با سالگرد «نکبت» شکل گرفت، اظهار کرد: راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را شدیدا تحت فشار قرار داد و چهره زشت آن‌ها را در به قتل رساندن کودکان و غیرنظامیان برملا ساخت. در این مدت برخی از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف مهار این راهپیمایی‌ها قول‌هایی دادند، اما متاسفانه به وعده‌ها و توافقات انجام شده عمل نکردند.

قدومی اظهار کرد: جنایت اصلی در حق مردم فلسطین از زمان تصویب قطعنامه ۱۸۱ در سال ۱۹۴۷ شروع شد و شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی هیچ یک از قطعنامه‌هایی را که به تصویب سازمان ملل رسیده را به رسمیت نشناخته است. حتی قطعنامه‌ای که در آن عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد، بسیار برای فلسطین خطرناک بود، زیرا کشور به رسمیت شناخته شده همان کشوری است که حاصل و برآمده از توافقات ویرانگر اسلو و موسوم به راه‌حل دو کشوری است.

قدومی خاطر نشان کرد: تلاش‌های مذبوحانه ترامپ برای محکوم کردن فعل مقاومت و همچنین مخدوش کردن و محکومیت مقاومت در فلسطین از این جهت است که آن‌ها می‌خواستند مقاومت را که همه قوانین بین‌المللی مشروعیت آن را تضمین کرده و تا این لحظه تمامی دسیسه‌های آن‌ها بی‌اثر شده از طریق رای‌گیری در سازمان ملل محکوم کنند و ملت فلسطین را از حق خود محروم کنند.

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: از هر کسی که علیه ملت ما که به واسطه عدم پذیرش وحدت ملی و یا به وسیله مجازات و فشردن گلوی مردم توطئه چیده، به خداوند شکایت می‌بریم و تاریخ هرگز کسانی را که به وسیله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار