به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیرحسین زیگلری رئیس اداره بازاریابی و امور مشتریان مخابرات منطقه اصفهان در این زمینه گفت : گیمیفیکیشن (Gamification) یا بازی سازی که گاهی هم به بازی آفرینی ترجمه میشود از جمله زیر مجموعههای دانش طراحی برای تغییر رفتار یا Behavioral Design است که طی سالهای اخیر، در فضای دانشگاهی و نیز محیط کسب و کار مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.
وی افزود: سادهترین تعریف گیمیفیکیشن به این صورت است که گیمیفیکیشن یا بازی سازی ، هنر تعبیه کردن مکانیزم های بازی در فضاهایی است که به صورت پیشفرض برای بازی طراحی نشدهاند.
رئیس اداره بازاریابی و امور مشتریان مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به اهداف این موضوع اظهار کرد : گیمیفیکیشن سرگرمکننده است اما باید چیزی فراتر از خواندن چند لغت روی صفحه نمایش یا تماشای یک ویدئو باشد و این فرآیند باید مهارتهای مشتری را افزایش دهد و با نوعی جایزه مانند تخفیف یا پیشنهاد ویژه همراه باشد.
زیگلری افزود: البته لزومی ندارد که این بازی حتما روی وب سایت طراحی شود و اپلیکیشن و صفحات مجازی برند نیز محل خوبی برای طراحی گیمیفیکیشن هستند.
انتهای پیام/م