به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد : البته مجزا کردن چراغ ها در چهارراهها موجب نارضایتی مردم و افزایش طول صف در تقاطعها میشود ، بنابراین طرح به صورت آزمایشی در چند چهارراه اجرا و نتایج آن بررسی میشود؛ در این صورت یک چرخه کامل چراغ قرمز برای عبور عابر پیاده ایجاد شده و چنانچه طرح موفقیت آمیز بود در بقیه چهارراهها نیز اجرا می شود.
وی تصریح کرد: به دلیل افزایش تعداد خودروها و افزایش سهم خودروهای شخصی در همه معابر شهر اصفهان، نقطه اوج ترافیکی وجود دارد و ترافیک تنها محدود به نقطه خاصی از شهر نمیشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکیدکرد: بسیاری از معابر در سطح شهر از لحاظ ترافیک خودرو به حالت اشباع رسیده و بزرگراههای حلقه سوم نیز با حداکثر ظرفیت خود در حال خدماتدهی است حتی برخی بزرگراهها همانند بزرگراه شهید خرازی از نظر ترافیکی در مرحله فوق اشباع به سر میبرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ساعات اوج ترافیکی در نقاط مختلف شهر به یکدیگر متصل شده است، افزود: برای رفع این مشکل باید مدیریت تقاضا و مدیریت ترافیک را به عنوان یک راهحل برای کاهش بار ترافیکی در خیابانهای شهر در نظر بگیریم.
وی تصریح کرد : بزرگراه شهید خرازی ، بزرگراه شهدای صفه در ساعات عصرگاهی ، بزرگراه شهید دستجردی در ساعات صبحگاهی مشکل ترافیک را در حالت فوق اشباع دارد در این راستا تکمیل بزرگراه شهید همت ، خیابانهای کمکی شهید خرازی و کمکی شهید دستجردی از جمله طرح هایی است که در سال آینده اجرا و عملیاتی میشود.
انتهای پیام/م