مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی به بنگاه معاملاتی تبدیل شده اند و اذیت و آزار آن‌ها موجب فرار سرمایه گذاران از استان می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه گذاران همکاری و اهتمام لازم را ندارند و اذیت و آزار آن‌ها موجب فرار سرمایه گذاران از استان می‌شود.

علیخانی افزود: بزرگترین مشکل کشور اشتغال است و باید تمامی دغدغه و فکر مدیران و مسئولان به حل آن اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: اگر مشکل اشتغال در کشور حل نشود آسیب‌های اجتماعی و در پی آن مشکلات امنیتی به سراغ جامعه خواهد آمد و تمامی تلاش و وقت مدیران باید صرف حل آن‌ها شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت : به عنوان مثال یک سرمایه گذار برای راه اندازی خطوط رنگریزی خودرو با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در فاز اول و ۱۲ هزار میلیارد ریال در فاز دوم در شهرستان آبیک جذب شده است که در صورت راه اندازی برای ۶۰۰ نفر اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت.

علیخانی گفت: مکاتبات و استعلام‌های تاسیس این واحد تولیدی از شرکت آب منطقه‌ای و سازمان امور اراضی بعد از ۱۷ روز از ثبت درخواست دریافت شده، اما هنوز جواز تاسیس آن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است.

وی افزود: این سرمایه گذار پنج هزار میلیارد ریال برای ورود قطعات و تجهیزات لازم این کارخانه هزینه کرده، اما هنوز تجهیزات آن از گمرک ترخیص نشده است.

علیخانی گفت : امیدواریم با حل و فصل چنین مشکلات در جلسات اقتصاد مقاومتی از خروج سرمایه گذاران از استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

ستاد اقتصاد مقاومتی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.