مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: حدود ۱۲آزمایشگاه معتمد در کنار اقدامات حفاظتی و نظارتی محیط زیست استان کار پایش صنایع را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، نیره پور ملائی مدیرکل محیط زیست استان یزد در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تخصصی محیط زیست شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت:  حدود ۱۲ آزمایشگاه معتمد در کنار اقدامات حفاظتی و نظارتی سازمان محیط زیست در استان یزد کار پایش صنایع را انجام می دهند.

 پور ملائی با بیان اینکه صنایع باید به صورت سه ماه یکبار نتایج آزمایشگاه های طرف قرار داد خود را به سازمان محیط زیست اطلاع بدهند افزود : این اقدام باعث می شود صنایع برای کنترل آلاینده ها برنامه ریزی کنند و به این صورت پایش میزان خروجی ها مشخص می شود.

مدیرکل محیط زیست استان یزد ادامه داد: در صورتی که پایش استاندارد نباشد باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح پایش را به حد استاندارد برسانند.

 توسعه پایدار محیط زیست  با تعامل بین اقتصاد و اجتماع

پور ملائی مهمترین هدف این سازمان در حوزه استقرار و بهره برداری صنایع را ایجاد توسعه بیان و تصریح کرد: وقتی بین اقتصاد،اجتماع و محیط زیست تعامل برقرار شود به توسعه پایدار دست پیدا می کنیم.

وی گفت: یکی از وظایف این سازمان در راستای اقدامات صنایع برای کنترل و پایش آلاینده های خود نظارت بر میزان خروجی های صنایع در حال بهره برداری است.

مدیرکل محیط زیست استان یزد این خروجی هارا آلاینده های خارج شده از دودکش ها و خروجی های حوزه آب و فاضلاب برشمرد و ادامه داد: بر این اساس باید پایش مستمر و اندازه گیری بر روی این خروجی ها انجام شود نا با استاندارد های زیست محیطی مطابقت داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به یکی از اهداف این سازمان در راستای توسعه آزمایشگاه های معتمد محیط زیست افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست می تواند اهداف نظارتی خود را بر روی عملکرد این آزمایشگاه ها داشته باشد و در کنار محیط زیست آنها را توسعه دهد تا کار پایش صنایع را انجام دهند.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.