امروز مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد جزو اولیت های کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مواد مخدر را یکی از مصادیق جنگ نرم و مبارزه با آن را جهاد مقدس می‌دانند، گفت: مسئولیت اعضا و دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مسئولیت سنگینی دارند.

 پاکاری کاهش سن اعتیاد و تسری آن در میان بانوان را نگران کننده دانست و افزود: دشمن جوانان را هدف آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر قرار داده، زیرا جوانان در شرایط سنی خاصی قرار دارند و آسیب پذیرتر هستند.

وی مسئول بیکاری و تنگنا‌های معیشتی را از جمله عوامل گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: امروزه برخی در فضا‌های مختلف به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های دینی هستند و لذا باید اقدامات فرهنگی و پیشگیری ما قوی‌تر و فراگیرتر باشد و از مدارس شروع کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان معرفی الگو‌های نجات یافته از دام اعتیاد را یکی از راهکار‌های عبرت آموز دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و این جامعه هدف نیز متاثر از تغییر و تحولات جامعه است، لذا پیشگیری و درمان در حوزه مواد مخدر جزو برنامه‌های ماست. در حوزه آموزش و ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌ای نیز مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/آ

مبارزه با آسیب های اجتماعی

برچسب ها: اعتیاد ، بنیاد شیهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.