مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف برای درمان کودکان مبتلا به فلج مغزی یا پی سی نتایج خوبی داشته است.

سلول‌های بنیادی خون بندناف به درمان کودکان فلج مغزی کمک می‌کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرتضی ضرابی که به بوشهر سفر کرده است، افزود: طرح استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف برای درمان کودکان مبتلا به فلج مغزی بر روی ۱۲۰ بیمار اجرا شده که نتایج قابل قبولی داشته و به زودی مرحله دوم آن هم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی بند ناف به عنوان یک زباله بیولوژیک دور انداخته می‌شد، اما با پیشرفت علم پزشکی مشخص شد بندناف و جفت غنی از سلول‌های بنیادی است که در درمان بسیاری از بیماری‌های بدخیم به خصوص با منشاء خونی کاربرد دارد.

مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور با اشاره به راه‌اندازی بانک خون بندناف از سال ۱۳۸۴، بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۱۰ هزار نمونه بندناف در کشور داریم که از ۳۱ دفتر نمایندگی در استان‌های مختلف کشور جمع آوری و ذخیره شده است.

ضرابی گفت: تاکنون از نمونه‌های ذخیره شده در بانک بندناف برای انجام بیش از ۳۰ پیوند استفاده شده است.

وی با بیان اینکه دفتر نمایندگی خون بندناف پارسال در استان بوشهر ایجاد شده است، افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ نمونه بندناف از استان جمع آوری شده است.

مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور یادآور شد: زمان خونگیری از بندناف ۳ تا ۵ دقیقه است و خانواده‌های علاقه‌مند برای استفاده از این خدمات از هفته ۳۶ بارداری می‌توانند برای ثبت نام و عقد قرارداد اقدام کنند.

ضرابی گفت: نمونه‌ها جمع آوری شده از سراسر کشور به تهران منتقل و در دمای ۱۹۶ درجه برای ۲۵ سال ذخیره می‌شوند.

وی بیان کرد: هزینه اولیه برای ذخیره خون بند ناف ۳ میلیون تومان و هزینه سالانه نگهداری آن هم ۱۴۰ هزار تومان است که برای حمایت از خانواده‌ها تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف کشور اظهار کرد: این نمونه‌ها در یک خانواده با هر فردی که تطابق ژنتیکی دارد قابل استفاده است.

انتهای پیام/ک

وجود بیش از ۱۱۰ هزار نمونه بندناف در کشور

برچسب ها: بهداشت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.