مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: امسال ۳۰ هزار تن روغن خام خوراکی از کشور روسیه وارد بنادر مازندران شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور به واردات روغن خام خوراکی اشاره کرد و گفت: بمنظور استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر، اشتغال و ارزش افزوده در استان، مبادی واردات روغن خام از بنادر جنوبی به بنادر شمالی تغییر کرد و تاکنون ۳۰ هزار تن روغن خام خوراکی از کشور روسیه وارد استان شده است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ۶۶ هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان برای اولین بار از روسیه در دو مرحله ۳۳ هزار تنی وارد بنادر شمالی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور به خرید تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۸۶ هزار و ۸۷۷ تن گندم در استان خریداری و ۱۱۶ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان به کشاورزان گندمکار مازندران پرداخت شد.

جعفری افزود:امسال ۳۱ هزار و ۶۱۸ تن کلزا، ۳۸ تن آفتابگردان و ۴ هزار و ۱۰۴ تن سویا از کشاورزان مازندران خریداری شد.

وی با اشاره به بازار برنج استان گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار برنج و سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی امسال این شرکت پیرو دستورالعمل‌های صادره از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اقدام به بازگشایی ۵ مرکز خرید توافقی برنج در شهرستان‌های نکا، ساری، فریدونکنار، بابل و آمل کرد که این اقدام اثر بسیار زیادی در رونق بخشی بازار برنج استان و حمایت از زنجیره تولید برنج داشته است.

مدیرعامل شرکت غله در ادامه به حمل ریلی گندم پرداخت و افزود: با توجه به مزایای این طرح از جمله کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و در نتیجه کاهش تصادفات جاده ای، هزینه پایین‌تر جابجایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه‌های سوخت، راهکار‌های افزایش ظرفیت بارگیری حمل و نقل ریلی سیلوی شهید میرزاپور نکا بررسی و تمهیدات لازم در خصوص این امر صورت پذیرفت.

وی گفت: پارسال ۱۱۵ هزار و ۷۴۵ تن گندم از طریق حمل ریلی از استان مازندران به سایر نقاط کشور ارسال شد.

انتهای پیام/آ

ورودروغن خوراکی به بندر امیرآباد

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.