استاندار بوشهر:

دستگاه‌های دولتی از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند

استاندار بوشهر گفت: همه دستگاه‌های استان موظفند کارهایشان را به شرکت‌های دانش بنیان مستقر در استان بسپارند.

دستگاه‌های دولتی از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای اداری استان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: شرکت‌های دانش بنیان هم در حوزه اشتغال و هم تغییر فرهنگ در حوزه اشتغال بسیار موثر هستند و در استان بوشهر ما از ۸ شرکت دانش بنیان به ۳۴ شرکت رسیده ایم و این یعنی تمایل قشر تحصیلکرده به سمت اشتغال دانش بنیان.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: باید مطالعات صورت گرفته برای به ثمر نشستن به طرح تبدیل شوند.

استاندار بوشهر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید با شکوه هر چه تمام‌تر با شعار محوری افتخار به گذشته و امید به آینده برگزار شود تا فتنه‌های دشمن خنثی شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر هم بیان کرد: از شهریور سال گذشته تاکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک استان بوشهر از ۱۱ به ۳۴ شرکت رسیده است.

حبیب رستمی افزود: مجموعه اشتغال این شرکت‌ها از ۷۳۹ نفر پاره وقت و بیمه شده در شهریور سال گذشته به ۹۲۷ نفر رسیده است و فروش مشمول معافیت مالیاتی ۸.۵ میلیارد تومان و فروش مشمول مالیات ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی عضو فن‌بازار منطقه‌ای در استان بوشهر بیان کرد: تا کنون ۱۰ شرکت پارک علم و فناوری توانسته‌اند سرمایه را جذب کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: اکنون با حمایت‌های ویژه‌ای که صورت گرفته است، دو هزار و ۸۰۰ مترمربع فضا داریم که پس از تجهیز آن تا چند سال آینده نیازی به فضای جدید نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز با اشاره به فعالیت ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه، گفت: سال ۹۳ هیچ محصول فناورانه در استان نداشتیم، اما امسال بعد از چهار سال دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم.

عبدالمجید مصلح استقرار شرکت‌های فناور این دانشگاه را در مرکز علم و فناوری خواستار شد و افزود: زیرساخت‌های ما محدود است و انتظار داریم برای توسعه زیرساخت‌ها همکاری لازم صورت گیرد.

وی از شیرین‌سازی آب دریا برای توسعه بخش کشاورزی در دانشگاه خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: توسعه فناوری در حوزه آب و تجاری سازی این بخش را نیز به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر هم یکی از ماموریت‌های اصلی این بنیاد را ایجاد فضای تعامل بین معاونت علم و فناوری و نهاد‌های فعال این حوزه عنوان کرد و از برنامه‌های بنیاد نخبگان برای حمایت از نیرو‌های سرآمد گفت.

رضا آذین از برگزاری جشنواره رویش خلیج فارس در بوشهر، نیز خبر داد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به آغاز فعالیت مرکز رشد این دانشگاه از سال ۹۴، استقرار ۸ واحد فناور و تالیف ۶ کتاب را جمله فعالیت‌های این مرکز بیان کرد.

سعید کشمیری چالش‌های مرکز رشد را نبود ردیف بودجه و کمبود برخی از دستگاه‌های تخصصی دانست.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۳۴ شرکت دانش بنیان در بوشهر

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.