روزنامه ویسا چلپ کابل اعلام کرد که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از ثبت نام در انتخابات به چین سفر کرده است.

سفر «حکمتیار» به چین پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ویسا چلپ کابل اعلام کرد که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از ثبت نام در انتخابات به چین سفر کرده است.

منابع حزب اسلامی از ارائه جزئیات در خصوص این سفر خودداری می کنند اما کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که سفر محرمانه حکمتیار در این برهه زمانی، به معنای کسب حمایت چین، برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری می باشد.

به گفته کارشناسان، حکمتیار در دوران جهاد به دلیل جنایات جنگی  و همینطور حمایت از گروه تروریستی داعش به یکی از چهره های منفی سیاسی در افغانستان مبدل شده از این رو وی به دنبال جلب حمایت سیاسی و مالی چین، برای پیروزی در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری است.

گفتنی است که چین همواره در مسائل منطقه ای و بین المللی از پاکستان حمایت کرده و سیاست های این کشور را در افغانستان دنبال کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
اگر چنین فردی در افغانستان به ریاست جمهوری برسد باید منتظر حوادث تلخ زیادی در آن کشور باشیم
آخرین اخبار