فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد مردم، حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کرد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت گفت: در پی ارسال گزارش‌های پی در پی به پلیس فتا مبنی بر کسر مبالغی از حساب افراد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و گرفتن اظهارات مالباختگان مشخص شد آنان که سواد کافی برای انجام عملیات بانکی توسط خودپرداز را نداشته اند، کارت بانکی خود را در اختیار فردی ناشناس قرار داده تا اقدامات بانکی را برای آن‌ها انجام دهد.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: این فرد شیاد که دارای ظاهری آراسته و موجه هم بوده است در ابتدا با گرفتن موجودی حساب افراد مبالغی را به حساب خود واریز و سپس عملیات مورد تقاضای دارندگان کارت را انجام و بلافاصله از محل متواری می‌شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی این فرد را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های خود بیش از ۳۵ مورد انتقال وجه به حساب متهم را رصد کردند که مبالغی بین ۵۰۰ تا ۴ میلیون ریال از این طریق به حساب وی واریز شده است.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تکمیل و به مراجع قضایی ارسال و متهم با قرار صادره روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: چنانچه به هر دلیل قادر به انجام عملیات بانکی از طریق خودپرداز نیستند، حتماً از افراد مورد اعتماد کمک بگیرند و به افراد ناشناس هرچند دارای ظاهری موجه باشند به هیچ وجه اعتماد نکنند.

انتهای پیام/چ

دستگیری سوء استفاده کننده از اعتماد افراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.