به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وانت کاپرا - Capra، محصولی از کمپانی ZXAUTO چین است که در گروه بهمن به مونتاژ میرسد. موتور وانت کاپرا دو کابین ۲۴۰۰ سی سی حجم دارد و ۱۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. همچنین گیربکس وانت کاپرا پنج سرعته به صورت دستی است. باک بنزینی این خودرو ۷۴ لیتری است که در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی حدود ۱۰.۵ بنزین مصرف میکند. از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو میتوان به سیستم ترمز + EB ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) و بالابر اتوماتیک شیشهها اشاره کرد.
فضای داخلی این خودرو در نگاه اول خوب و مناسب به نظر میرسد. طراحی نه آنقدر ساده که نمایی بد و کسلکننده به سرنشین بدهد و نه آنقدر پیچیده که راننده را سردرگم کند، درواقع طراحی و جانمایی اجزای قرار دادهشده در کابین برای یک وانت را میتوان مناسب توصیف کرد. از اشکالات این خودرو میتوان به کیفیت نهچندان مطلوب مواد بهکاررفته در داخل کابین و خشکی آنها و صندلیهای خودرو اشاره کرد. در همین حال ارتفاع کابین از سطح زمین، نشستن را برای افراد کمی مشکل میکند.
بیشترین جذابیت ظاهری این خودرو مربوط به نمای جلو و بخصوص جلوپنجره بزرگ آن است که جلوهای قوی و قدرتمند به این خودرو میدهد. چراغهای متناسب با این جلوپنجره در کنار سپر بزرگ این خودرو بهظاهر پرقدرت این خودرو کمک کردهاند، بااینحال طراحی این قسمت بهخصوص چراغهای آن چندان بهروز به نظر نمیرسد. در نمای جانبی ترکیب قسمت بار با طول ۲۱۸۰ میلیمتر و قسمت جلو چندان زیبا به نظر نمیرسد و این شاید به دلیل طراحی سادهتر قسمت بار و همچنین در نظر نگرفتن سپر عقب مناسب برای این خودرو باشد، سپری که تا نزدیکی چرخهای عقب امتداد داشته باشد. نمای پشت خودرو نیز ساده طراحیشده است، که این را میتوان بهخوبی در چراغ مستطیلی شکل عقب، درب و سپر خودرو مشاهده کرد.
کاپرا مجهز به پیشرانه انژکتوری ۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۴ لیتری است که ۱۳۴ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و شتابی در حدود ۱۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر برای راننده به ارمغان میآورد.
این خودروی بیحال! دارای سیستم انتقال قدرت دستی و ۵ دنده است و بهعلاوه قابلیت تنظیم برای استفاده دو دیفرانسیل با حالتهای ۴L، ۲W و ۴WD وجود دارد.
حالت ۴L برای زمانی است که در مسیرهای سخت و ناهموار قرار داشته و خودرو در این حالت از حداکثر توان پیشرانه و از هر دو محور استفاده میکند و با سرعت کم از این مسیرها عبور میکند.
البته گفتنی است که این خودرو برای کارهای آفرودی سنگین طراحی نشده است و به دلیل بهرهمندی از سیستم تایمینگ تسمهای، توان تحمل کمتری نسبت به خودروهایی نظیر رونیز را دارد و چندین بار مشاهدهشده است که در حرکات پرفشار، این خودرو دچار پارگی تسمه تایم میشود.
انتهای پیام/