مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان که از ۲۲دی ماه به مدت ۴ روز انجام شد، هزار و ۸۳۸نفر در استان تحت غربالگری قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا فانی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این طرح در بیمارستان‌های استان توسط همکاران پرستار و زیر نظر اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه انجام شد، گفت: این طرح در هفته بزرگداشت مقام پرستار جهت تعیین وضعیت سلامت بزرگساالان ایرانی از لحاظ فشارخون، وزن، قد، شاخص توده بدنی (BMI) و نسبت اندازه دور کمر به دور باسن (WHR) صورت پذیرفت.
وی تصریح کرد: ۱۸۳۸ نفر تحت غربالگری قرار گرفتند که از این افراد، ۹۶۰ نفر زن و ۸۷۸ نفر مرد بودند و میانگین سنی شرکت کنندگان ۴۴ سال بوده است.
فانی افزود: از این افراد ۲۵۳ نفر جهت پیگیری و درمان فشار خون به پزشکان و ۹۰۶ نفر جهت کنترل چاقی به کارشناسان تغذیه ارجاع شدند.
گفتنی است: به همه افراد مراجعه کننده در طرح، آموزش و مشاوره شفاهی و کتبی در قالب پمفلت در مورد سبک زندگی سالم، چاقی، کنترل وزن، کنترل فشارخون و ... ارائه شد.
انتهای پیام/ط


غربالگری ۹۶۰ نفر زن در طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان

برچسب ها: علوم پزشکی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.