معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سلامت درختان تأثیر بسزایی دارد عملیات هرس به‌موقع است.

عملیات هرس درختان سطح شهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  امیر رحیمی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه  بیان کرد: هرساله از اواخر آذرماه عملیات هرس درختان شهر با توجه به کاشت متنوع درختان در سالیان گذشته ازجمله افرا، زبان‌گنجشک، نارون، اقاقیا توسط واحد فضای سبز مناطق و نواحی منفصل شهری انجام خواهد شد.

وی گفت : اجرای عملیات هرس درختان از نظر رشد تاج و ریشه متناسب با فضای شهری و هم‌جواری با ساختمان و بناها امری لازم و ضروری است.

رحیمی اعلام کرد : ضدعفونی وسايل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال سريع سرشاخه‌ها، تجهيز كارگران هرس كار و الزام به رعايت نكات ايمنی جهت جلوگيری از هرگونه خطرات احتمالی از مواردی است كه گروه عمليات هرس ملزم به اجرای آن است.

وی با اشاره به اهمیت هرس درختان برای مناسب‌سازی سیما و منظر شهری؛ عنوان کرد: انجام این عملیات در زمان مناسب منجر به افزایش تولید شاخه‌های جوان، شکل‌دهی و حذف شاخه‌های خشک و بیمار، کنترل حجم تاج درختان، ایجاد دید ترافیکی و کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی درختان و کاهش و کنترل جمعیت آفات و بیماری‌ها و همچنین افزایش طول عمر درختان از دیگر اهداف اجرای عملیات هرس درختان است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیان کرد: هرس زمستانه درختان و درختچه‌های میدان‌ها، بلوارها و بوستان‌ها علاوه بر موارد یادشده به‌منظور محدود کردن رشد و کوتاه ساختن ارتفاع درختان مزاحم در مسیر شبکه‌های برق نیز انجام می‌شود.

وی به شهروندان توصیه نمود:از هرگونه اقدام به قطع شاخ و برگ درختان خودداری نموده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات هرس درختان معابر اصلی و فرعی بر اساس اولویت اجرا خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

هرس زمستانه درختان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.