رئیس‌جمهور فرانسه به امید جلب حمایت سران شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، با آنان نشستی اقتصادی برگزار کرد.

مکرون برای حل بحران اقتصادی کشورش دست به دامن سران شرکت‌های بزرگ بین‌المللی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کاخ ورسای میزبان ۱۵۰ تن از سران شرکت‌های بزرگ بین‌المللی بود به این امید که در بحبوحه تظاهرات ضد سرمایه‌داری در این کشور، حمایت آنان را برای برنامه‌های اقتصادی خود به دست آورد.

مدیران عامل یا مقامات ارشد شرکت‌های مایکروسافت، اوبر، جنرال الکتریک و کوکاکولا در میان کسانی بودند که به این نشست دعوت شده بودند. مکرون قصد دارد برای جذب سرمایه گذاران خارجی به اصلاح مالیات یا برخی سیاست‌های دیگر روی بیاورد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، پس از این نشست گفت: "فکر می‌کنم مهمترین خواسته هزاران تظاهرکننده فرانسوی شغل است، شغلی که حقوقی مناسب داشته باشد. شغلی که بتواند مخارج زندگی را تامین کند، به آسانی یافت نمی‌شود. برای فراهم شدن چنین مشاغلی به سرمایه گذاری نیاز است. باید شرکت‌های تازه‌ای تاسیس شوند و به تولید بپردازند و ضمن آموزش نیرو‌های جدید، آن‌ها را استخدام کنند و حقوق خوبی به آن‌ها بپردازند".

این مدیران تجاری که برای حضور در مجمع جهانی اقتصادی عازم داووس سوئیس بودند، برای شرکت در نشست با مکرون در فرانسه توقف کردند. دفتر مکرون اعلام کرد برخی از این مقامات در نشست ورسای از برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در فرانسه به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون یورو (۶۸۲ میلیون دلار) خبر دادند.

مکرون سال ۲۰۱۷ با شعار‌های حمایت از اتحادیه اروپا و حمایت از تجارت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شد و استدلال او این بود که سیاست‌های مبتنی بر اقتصاد، فرانسه را برای جهانی شدن قدرتمندتر خواهد کرد. وی کاهش مالیات بر درآمد‌های کسب و کار را آغاز کرده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ برخی کاهش‌های دیگر را نیز اعمال کند.

شهروندان فرانسوی تظاهرات علیه سیاست‌های اقتصادی دولت را از اواسط ماه نوامبر آغاز کرده‌اند. خشم مردم از سیاست‌های مکرون که به سود ثروتمندان است، باعث تشدید تظاهرات شده است.

لومر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: "سرمایه گذارانی که اینجا آمده بودند در مورد بحران فعلی از ما پرسیدند. فکر می‌کنم یک ارزیابی وجود دارد که ما و سران شرکت‌هایی که امروز آن‌ها را ملاقات کردیم در مورد آن توافق داریم. ما توافق داریم که بحران در فرانسه در حقیقت بحران جهان سرمایه‌داری است. همه جای جهان خواه اروپا، آمریکا یا جا‌های دیگر بسیاری از کارمندان و کارکنان برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی تلاش می‌کنند".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار