نماینده شاهین‌شهر گفت: ضرورت دارد که وزیر کار هرچه سریع‌تر رئیس سازمان تأمین اجتماعی را از میان افراد توانمند این سازمان انتخاب کند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی هرچه‌ سریع‌تر انتخاب شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ بهمن ماه) طی تذکری شفاهی اظهار کرد: در درجه اول ضرورت دارد که آقای شریعتمداری هرچه سریع‌تر رئیس سازمان تأمین اجتماعی را از میان افراد توانمند داخل این سازمان انتخاب کند چرا که سرنوشت ۴۰ میلیون نفر به سازمان و صندوق تأمین اجتماعی گره خورده است.

وی افزود: در قانون بودجه آمده که دولت باید ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را بپردازد، اما می‌بینیم که یک ریال هم پرداخت نشده است.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی مشکلات عدیده‌ای دارند و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر این نماینده گفت: سازمان برنامه و بودجه باید توضیح دهد که چرا این مصوبه مجلس اجرایی نشده است.

وی افزود: بنده به آقای تاجگردون گفته‌ام که در بودجه سال آینده بندی در این رابطه آورده شود و این موضوع در بودجه محکم‌تر بسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
کازمندان سازمان تامین اجتماعی 4 برابر کازمندان معمولی حقوق می گیرند .........لطفا بررسی کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
مبلغ پرداختی به کارگران کارگاه‌های فصلی و کارگران سایر کارگاه‌های مشمول که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند، باید بر ماخذ ۶۰ روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود و در رابطه با کارگران کارمزد متوسط کارمزد دریافتی آنان بر حسب مدت ایام کارکرد در سال است.

در رابطه با کارگرانی که به صورت نیمه وقت یا کمتر از ساعت قانونی تعیین شده به کار اشتغال دارند، بر طبق ماده‌ ۳۹ قانون کار به نسبت ساعت کار انجام یافته محاسبه و پرداخت می‌شود و در رابطه با کارگران ساعتی که حقوق ماهانه ثابتی ندارند، میانگین حقوق سه ماهه آخر آنان مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

در رابطه با کارگران شاغل در بخش‌های دولتی نیز حکم تعیین عیدی معادل ۶۰ روز آخرین مزد مشمولان قانون کار کماکان به قدرت خود باقی است و تمامی کارگران مشمول قانون کار اعم از اینکه در بخش خصوصی و یا دولتی شاغل باشند، از دو ماه عیدی و پاداش آخر سال برخوردار خواهند بود*چرا بیمارستان امام خمینی شهرکنگان عیدی کارگران ساعتی پرداخت نمیکنند؟لطفا راهنمایی کنید کجا شکایت کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
یکنفر را بگذارند که به درد بی شمار (باز نشستگان تامین اجتماعی) رسیدگی بکند .
آخرین اخبار