استاندار خراسان رضوی گفت:آستان قدس رضوی می‌تواند در هر یک از مناطقی که تمایل دارد سرمایه گذاری کند.

در استانداری به روی سرمایه گذاران باز است/ساخت کشور با ظرفیت بخش‌های خصوصیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی امروز در دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس و مدیران اقتصادی این مجموعه در محل استانداری گفت:  آستان قدس به عنوان یک ظرفیت عظیم در استان و کشور باید مورد توجه قرار گیرفته و از ظرفیت و توان این مجموعه برای توسعه استان و کشور استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید کشور را با توان و ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌ها بسازیم و در این راستا خراسان رضوی به ۱۲ منطقه اقتصادی متناسب با حوزه‌های انتخابیه ۱۲ گانه تقسیم شده و در پی آن هستیم که برای هر یک از آن‌ها متولی خاصی معرفی و تعیین کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: تا کنون برای چهار منطقه اقتصادی متولی مشخص شده و ۳۹ شرکت و مجموعه اقتصادی نیز متقاضی سرمایه گذاری در این مناطق ۱۲ گانه اقتصادی هستند.

رزم حسینی ادامه داد:من استاندار جاریه نیستم و با حضور میدانی و استقبال از سرمایه گذاران سالم و توانمند به دنبال توانمند سازی جوامع محلی و تقویت اقتصاد خانوار هستم که یکی از مهمترین اهداف نظام و انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: تمرکز گرایی، بوروکراسی اداری، اختلافات سیاسی، بزرگ بودن دولت وگران اداره کردن آن، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در آموزه‌های دینی، عدم انسجام ارکان حکومت، قوانین مزاحم و عدم تناسب اختیارات استانداران متناسب با وظایف آن‌ها از جمله چالش‌های اداره کشور هست.

استاندار خراسان رضوی گفت: مثلث توسعه اقتصادی با اضلاع نمایندگان مجلس در شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی ترسیم شد و ائمه جمعه به عنوان شخصیت‌های تاثیر گذار و صاحب تریبون باید مروج این موضوع باشند.

انتهای پیام//آ. ح


باید از ظرفیت آستان قدس برای توسعه خراسان رضوی استفاده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.