به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رسانه عربی الکوره، طبق آمار روزنامه الاتحاد امارات مبنی بر اینکه کدام یک از کشورهای آسیایی طی ۳ سال گذشته در جذب تماشاگر و درآمدزایی حاصل از بلیت فروشی موفقتر بوده است، کشور چین با ۲۶۴ میلیون دلار در رتبه اول این لیست قرار گرفت.
ژاپن و استرالیا با ۱۲۶ میلیون و ۳۹.۸ میلیون دلار به ترتیب در رتبههای دوم و سوم حضور دارند. استرالیا در این امر پیشتاز بود، چون با توجه به اینکه ورزش ملی استرالیاییها بیس بال و راگبی است، مسئولان این کشور توانستند علاقهمندان زیادی را به ورزشگاهها بکشانند.
هر چند فوتبال در ایران طرفداران زیادی دارد و تیمهای ایرانی هر ساله در لیگ قهرمانان آسیا با قدرت ظاهر میشوند، اما کسب رتبه دهم دور از تصور فوتبالدوستان قاره آسیا است. در ارتباط با جذب تماشاگر و استفاده از سود بلیت فروشی ورزشگاه ها، ایران باید بیش از پیش تلاش کند.
کشور امارات گرچه کوچک است، اما در مقایسه با تعداد شهروندانش و درآمد حاصل از کل فروش بلیتها روند رو به رشدی را از خود نشان داد.
در سه سال اخیر درآمد حاصل از بلیت فروشی و جذب تماشاگر در بین کشورهای آسیایی حدود ۴۹۷.۳ میلیون دلار برآورد شده است. اما این آمار نشان میدهد، آسیاییها علاقهای به تماشای بازیها از نزدیک نداشته اند.
با وجود پویایی مسابقات چه در رده ملی و چه در باشگاهی در کشورهای آسیایی، باز هم میزان علاقه مندی مردم به فوتبال و رفتن به استادیومها پایین آمده است؛ بنابراین این کشورها نیاز اساسی به تغییر وضعیت دارند، چرا که حدود دو سوم جمعیت دنیا در قاره آسیا زندگی میکنند و جذب هوادار در بین ۳۰ کشور قاره آسیا کار بسیار بزرگی است.
بیشتر بخوانید:
آن روی سکهی دیدار ایران و چین در جام ملتهای آسیا
ترس چینی ها از تقابل با بازیکنان شوت زن ایران
ابراهیمی: تیمهای حاضر در جام ملتهای آسیا بسیار ضعیف شدهاند
انتهای پیام/