سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت :فضای علمی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در حال ارتقاءاست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، شهرام عروف زاد سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان در دیدار با مدیر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و نایب رئیس شورای مشورتی توسعه پایدار استان گفت:دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه حاکمیتی و تحت حمایت های رهبر معظم انقلاب در حال حرکت به سمت تعالی است.

وی ادامه داد:  فضای علمی و تحقیقی دانشگاه در حال ارتقاء می باشد و این دانشگاه باید تلاش کند تا به جامعه کمک کند و مشکلات جامعه را حل نماید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان عنوان کرد:هدف از حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی آشنایی با ظرفیت های و ایجاد تعامل جهت بهره برداری و استفاده دانشجویان از قابلیت های شهرک می باشد.

با عنایت به شرایط جذب دانشگاه فرهنگیان دانشجویان ورودی به این دانشگاه از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند و این موضوع وظیفه ما را سنگین می کند لذا لازم است از ظرفیت مراجع علمی دیگر هم بهره ببریم.

وی اظهار داشت:چند ویژگی شاخص در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که در دیگر دانشگاه ها کمتر دیده می شود که مهم ترین این شاخص ها توجه به تربیت شخصیت ،منش و رفتار معلمی در دانشجو معلمان است.این دانشگاه تربیت و فرهنگ محور میباشد و برای ما شیوه های تدریس و آموزش و تعالی دانش آموز بسیار مهم است.

عروف زاد بیان داشت:باید زمینه تفکر و خلاقیت در دانشجومعلمان ایجاد شود تا آنها نیز همین اصل یعنی پرورش خلاقیت را به دانش آموزان در مدارس انتقال دهند و با تعامل با پارک های علم و فناوری می توان نگاه دانشجو معلمان را به خلاقیت در زمینه های ملموس فناوری سوق داد.

وی ادامه داد:باید این را خوب درک کنیم دانشجو معلمانی که خوب پرورش پیدا کنند تضمین کننده ارزش های دینی، ملی و همچنین نوآوری و خلاقیت دانش آموزان در جامعه خواهند بود.لذا توجه به اصل ارائه ایده و پرورش آن با بهره گیری از تجربه خوب پارک های علم و فناوری برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بسیار آرمانی و تعالی بخش خواهد بود.

مدیر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دیدار با سرپرست دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان و معلمان می توانند در جهت پیشرفت علم و فناوری اقدامات خوبی انجام دهند.

سید مهدی ابطحی در دیدار با سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت:بنده از خانواده فرهنگی هستم و از کودکی با دانشسرا ها و تربیت معلم آشنا بودم پس جدایی بین ما و تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان نیست و باعث خرسندی است که مسئولین دانشگاه فرهنگیان به بعد خلاقیت و پرورش ایده های فناورانه اهمیت می دهند و در این راستا قدم برداشته اند.معلمان و دانشجو معلمان به جهت شغل با اهمیتی که دارند می توانند اقدامات خوبی در جهت پیشرفت علم و فناوری انجام دهند.

وی افزود: زمانی کسانی معلم می شدند و این شغل شریف را انتخاب می کردند که می توانستند پزشک هم بشوند و حتی مراجع در مقطعی اعلام کردند بهترین و حلال ترین رزق در معلمی است و این نکات بسیار مهم است.نگران بودم که آیا هم اکنون هم افراد نخبه معلم می شوند که با توضیحات داده شده و حضور رتبه های خوب کنکور در دانشگاه فرهنگیان خرسند شدم.

ابطحی اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی یک مجموعه تحقیقاتی نیست و به اشتباه به این نام شهرت یافته است بلکه این شهرک، فناوری را پرورش می دهد.نوآوری و ابداعات جامعه هوشمند به ویژه دانشگاه را کشف کرده و مورد حمایت قرار می دهد.به شخص فناور و ایده دار امکانات و ساختمان می دهد و حمایت مالی می کند تا رشد کرده و مستقل شود.

مدیر شهرک علمی و تحقیقاتی بیان داشت:خروجی پارک علم و فناوری مقاله مکتوب نیست بلکه محصولات و تولیدات ملموس است.

ضمنا این شهرک فنی و حرفه ای نیست، مهارت آموزش نمی دهیم بلکه از کسانی که زمینه دارند حمایت می کنیم.معلم ها و دانشجو معلمان به شهرک و پارک های علم و فناوری می توانند کمک ها زیادی بکنند.آنها می توانند خود باری را در دانش آموزان ترویج دهند به دانش آموزان بگویند، اینکه ایرانی ها موفق نیستند و باید به خارج از کشور رفت غلط و اشتباه بزرگی است.

نایب رئیس شورای مشوری توسعه پایدار استان ابزار کرد: در جهت تعامل و به اشتراک گذاشتن ظرفیت های شهرک و پارک های علم و فناوری برای دانشگاه فرهنگیان آمادگی وجود دارد.دانشجو معلمان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در شهرک حاضر شوند از شرکت های دانش بنیان بازدید کنند تا خود باوری پیدا کرده و این خود باوری را به دانش آموزان انتقال دهند.

وی گفت:می توانیم برای دانشجو معلمان دوره های کارآفرینی و آشنایی با فرهنگ کسب و کار برگزار کنیم و همچنین برنامه ایده شو در دانشگاه فرهنگیان برگزار کنیم تا دانشجویان ایده بدهند این ایده های می تواند در حوزه های مختلف فناوری از جمله تکنولوژی آموزشی باشد از ایده های خوب حمایت می کنیم.وقتی دانشجو معلم این آموزش ها را دریافت کرد با نشاط و خلاقیت در کلاس درس به دانش آموزان آموزش خواهد دادو از ایده های آنها حمایت خواهد کرد.

 

انتهای پیام /س

تعامل دانشگاه با شهرک علمی تحقیقاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار