در جدیدترین حملات لفظی مقامات ایتالیا علیه فرانسه، اینبار ماتیو سالوینی به امانوئل مکرون حمله کرد.

مقام ایتالیایی: امیدوارم مردم فرانسه از شر مکرون خلاص شوند!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "ماتیو سالوینی" وزیر کشور ایتالیا در اظهاراتی غیردیپلماتیک اظهار امیدواری کرد در انتخابات آتی پارلمانی اتحادیه اروپا مردم فرانسه خودشان را از شر امانوئل مکرون، رییس جمهور کشورشان رها کنند.

بر این اساس، سالوینی در ویدیویی انتشار یافته در صفحه فیسبوک اش با انتقاد شدید از رئیس جمهور فرانسه که ایتالیایی ها را به مهمان نوازی بیشتر با مهاجران غیرقانونی دعوت کرده بود، مکرون را یک " رئیس جمهور بد" خواند و ابراز امیدواری کرد مردم فرانسه در انتخابات اروپایی 26 مه آینده مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه را به وی ترجیح دهند.

سالوینی گفت: من با تمام قلب ام و با اقدام و عملم، به مردم فرانسه، به این میلیون ها مرد و زن که در فرانسه با یک دولت خیلی بد و یک رئیس جمهور خیلی بد زندگی می کنند، نزدیک هستم. قطعا سخن من ضد مردم، شهروندان، و کارگران فرانسه نیست، بلکه ضد مکرون است که حرف زیاد می زند اما عمل نمی کند. وی ما را به مهربانی، خوبی، میهمان نوازی و همبستگی در قبال هزاران مهاجر در مرز ایتالیا هستند، دعوت می کند. من امیدوارم فرانسه بتواند خودش را از شر این رئیس جمهور خیلی بد خلاص سازد.

وی تاکید کرد: مردم فرانسه این بخت را دارند که در انتخابات 26 مه (پارلمان اروپایی) این کار را انجام دهند و بالاخره سرنوشت و آینده شان را در دست بگیرند و بتواند غرورشان را که مکرون آن را بد نمایندگی کرده است دوباره بدست آورند."

سالوینی علاوه بر اینکه وزیر کشور ایتالیاست، معاون کابینه دولت و رهبر حزب راست افراطی ایتالیایی لیگ شمال نیز هست.

پیشتر پس از آنکه لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا، فرانسه را به استثمار کشور‌های آفریقایی متهم کرد، وزارت امور خارجه فرانسه سفیر ایتالیا در پاریس را احضار کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
این ایتالیایی های دزد که پول اروپاییا رو بالا کشیدن لازم کرده اظهار نظر کنن و دهنشون رو ببندن و خفه شن و اول برن بدهی هاشونو بدن بعد اظهار نظر کنن
آخرین اخبار