نماینده مردم فلسطین در تهران گفت: برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان یک نمایش نامه از پیش تعیین شده است.

اروپای شرقی زیر چتر حمایتی آمریکاست/ کشورهای غربی به دنبال عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل هستندناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا ممکن است کنفرانس ورشو به واسطه موضوع  قرارداد قرن مطرح شده  باشد و  اینکه چه عواملی پشت پرده چنین تصمیمی قرار دارد؟ اظهار کرد: تاکنون درباره اینکه کنفرانس ورشو درباره مسئله قرارداد قرن است یا نه، صحبتی نشده، بلکه به شکل اساسی موضوع ضدیت با ایران مطرح است.

ابوشریف افزود: به نظر من برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان یک نمایش نامه از پیش تعیین شده است. تمام سیاست مداران بزرگ در ایران، روسیه و حتی اروپا این مسئله را می‌دانند که این کنفرانس کاملا صوری است. کشورهای اروپای شرقی می خواهند متمرکز شوند،  چرا که نگرانی‌هایی از سمت روسیه و توانمند شدن این کشور داشته و در نتیجه قصد دارند به این شکل با آمریکا هم پیمان شوند؛ اما به نظر من این نوع کنفرانس‌ها هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته و کاری هم از پیش نخواهد برد.

وی در ادامه در رابطه با اینکه آیا ممکن است موضوع فلسطین هم در کنفرانس ورشو مطرح شود یا خیر، توضیح داد: قطعا مسئله فلسطین در چنین کنفرانس‌هایی مطرح می‌شود، اما اروپای شرقی در این زمینه وزنه‌ای نخواهد بود، بلکه آمریکا، روسیه، چین و یا کشورهای محور اروپا را می‌توان وزنه قابل توجه ای در چنین مواردی دانست که می‌توانند در مورد فلسطین یا موارد مشابه تصمیم گیری کنند. اما کشورهای اروپای شرقی وزنه‌ای نبوده و زیر چتر حمایتی آمریکا هستند و کار خاصی هم از دستشان بر نمی آید.

نماینده مردم فلسطین در تهران گفت: امکان دارد برخی کشور‌های عربی در کنفرانس لهستان شرکت کنند که آن‌ها هم از قدرت و تاثیرگذاری لازم برخوردار نبوده  و نمی‌توانند در  سیاست‌های جهانی موثر باشند. باز هم تاکید می‌کنم که این کنفرانس کاملا صوری بوده و از ابتدا هم مشخص است که کنفرانس لهستان معامله ای  بیش نیست.

ابو شریف در پایان تصریح کرد: معامله قرن در واقع  زاییده زمان حال نبوده و موضوعی نیست که مربوط به امروز باشد و  در حقیقت سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در گذشته به صورت کامل معامله قرن بوده است. آن‌ها می‌خواهند مسئله فلسطین را حذف کنند. می‌خواهند روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی عادی شود، بدون آنکه حق اساسی مردم فلسطین را به آن‌ها بازگردانند؛ به همین دلیل مردم فلسطین با قدرت، صبر و  پایداری  به مقاومت ادامه می‌دهند و این بار هم طرح و توطئه آمریکا مبنی بر برگزاری نشست ضد ایرانی تحت عنوان معامله قرن  به شکست می انجامد. باید بگویم که گروه‌های مقاومت و محور مقاومت هم همینطور عمل خواهند کرد و ان شاء الله با قدرت توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شکست می‌کشانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار