مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: عملیات صید ماهی از مخزن سد شیرین دره مانه و سملقان، که از ماه پیش آغاز شده بود، متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: این طرح با هدف پایش جمعیت آبزیان و کنترل مواد آلی موجود در آب سد به اجرا درآمد.
وی افزود: در فاز عملیاتی این طرح که در ۶ مرحله اجرا شد پس از برداشت ۱۷۰ کیلوگرم ماهی، کار صید متوقف شد و اکنون مرحله کار مطالعات و ارزیابی طرح آغاز شده است.
علوی گفت: صید ماهی از سد شیرین دره یک ماه پیش با کسب مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و با هدف کنترل مواد آلی و جلوگیری از تغذیه گرایی این سد آغاز شده بود.
وی تصریح کرد: در شرایطی که ۴۰۰ تا ۴۵۰ لیتر از نیاز روزانه آب شهروندان بجنورد از آب سد شیرین دره تامین می‌شود، بوی ناخوشایند آب سد به یکی از دغدغه‌های اهالی مرکز خراسان شمالی تبدیل شده است.
علوی افزود: سد شیرین دره واقع در ۶۵ کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد، در محدوده شهرستان مانه و سملقان، بزرگترین سد خراسان شمالی است که بر روی رودخانه‌ای به همین نام، از سرشاخه‌های رود اترک ساخته شد.
این سد با هدف کنترل و مهار سیلاب‌ها، تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز برای شهر بجنورد و روستا‌های مسیر خط انتقال، آب مورد نیاز صنایع و تأمین آب لازم برای بهبود و توسعه کشاورزی زمین‌های پایین دست ساخته شده است.
انتهای پیام/ط


متوقف شدن صید ماهی در سد شیرین دره

برچسب ها: سد ، صیدماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.