رییس جهاد کشاورزی آمل از افتتاح اولین ایستگاه هواشناسی در سطح استان در مرکز جهاد کشاورزی روستای اسکومحله این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین اسلامی رییس جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:: ایستگاه خودکار اقلیم شناسی شهرامامزاده عبدالله آمل در مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله راه اندازی شد که در راستای طرح توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی، ایستگاه هواشناسی شهر امامزاده عبدالله واقع در مرکز خدمات جهاد کشاورزی این شهر در دهه مبارکه فجر سال ۹۷ احداث و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این ایستگاه به صورت خودکار و به صورت برخط (آنلاین) در شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان و کشور قرار گرفته و در مرحله اول، ۵ پارامتر هواشناسی شامل: مقادیر دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشار و مقدار باران را اندازگیری می‌نماید.

اسلامی ادامه داد:شروع فعالیت این ایستگاه در ارتباط با پایش وضعیت جوی، پیش بینی کوتاه مدت و پاسخگویی به استعلام‌های شرکت‌های بیمه در مورد احتمال خسارت ناشی از وقوع بلایای جوی اعم از وزش باد شدید، طوفان، سرمازدگی و یخبندان و باران‌های سیل آسا در منطقه یادشده نقش بسزایی خواهد داشت.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:هزینه اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال توسط اداره هواشناسی آمل و شهرداری امام زاده عبدالله هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

ایستگاه هواشناسی آمل در دهه فجر بهره برداری می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.