معاون عملیات فرماندهی مرزبانی استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، در مجموع ۲ هزار و ۷۵۹ راس دام سبک و سنگین قاچاق در استان کشف شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون عملیات فرماندهی مرزبانی استان کردستان در نهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، در مجموع ۲ هزار و ۷۵۹ راس دام سبک و سنگین قاچاق در استان کشف شده که ۸۰۴ راس آن دام سنگین و یک هزار و ۹۵۵ نیز دام سبک بود.

سرهنگ غلام مهدیدخت با بیان اینکه نیاز است طرح حریم امنیتی در برخی مناطق مرزی مانند گله سور اجرا شود، افزود: ارزش این تعداد دام قاچاق بیش از ۳۵ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال بود.

وی اعمال محدودیت در صدور مجوز خرید دام را در کاهش قاچاق موثر دانست و تاکید کرد: تفاوت قیمت گوشت در ۲ سوی مرز باعث افزایش قاچاق دام از این استان شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان هم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز ورود هفت مورد دام سبک و ۴۴۱ مجوز دام سنگین به استان صادر شد، افزود: در این مدت در مجموع پنج هزار و ۲۸۳ راس دام سبک و ۵۵۱ راس سنگین به استان وارد شد.

مجتبی ورمقانی با بیان اینکه ورود دام به استان منوط به تایید دامپزشکی و اطمینان از انتقال دام به کشتارگاه است، یادآور شد: سال گذشته در همین مدت، مجوز ورود ۱۷ مورد دام سبک و ۳۴۸ مورد دام سنگین در استان صادر شده بود.

وی به صادرات سه هزار دام سنگین از استان به خارج از کشور در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: از اول تیرماه امسال صادرات دام از استان به خارج ممنوع شد.

انتهای پیام/م

صادرات ۴۴۱ مجوز واردات دام به کردستان

برچسب ها: قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.