فرماندار بافق گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۷۱ طرح مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

کمربندی بافق به یزد بهره برداری می رسدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در نشست فرمانداران استان یزد گفت: شهرستان بافق دارای ظرفیتهای زیادی از جمله ظرفیت معدنی که ۵۷ درصد از معادن فلات مرکزی ایران در این شهرستان است و به بهشت معادن مشهور است.

وی با اشاره به طرح های آماده  افتتاح در شهرستان بافق در دهه فجر افزود:  بزرگراه بافق به یزد ، تجهیز کمربندی بافق -خرانق به علائم و تابلو ها و چند طرح کلنگ زنی در بافق  و بهاباد و گازرسانی به روستای کوشک در دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

 زاده رحمانی ادامه داد: دو هزار و 300  هکتار نخل در این شهرستان است که برای اولین بار واحد فراوری خرما راه اندازی شده و یک واحد دیگر هم در حال راه اندازی است.

بافق در پنج راه ریلی کشور قرار دارد

فرماندار بافق گفت: بافق در پنج راه ریلی کشور قرار دارد و حدود ۳۲ درصد قطار باری از تقاطع بافق عبور می کنند و امیدواریم در آینده به شش راه ریلی تبدیل بشیم.

وی افزود: ۱۷ اولویت برای توسعه بافق در دستور کار فرمانداری این شهرستان قرار گرفته است که ایجاد و توسعه صنایع جوار معدنی، توسعه گردشگری، ایجاد و توسعه صنایع جوار ریلی، ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی با محوریت خرما و ایجاد جنگل‌های دست کاشت، از جمله برنامه ها است.

زاده رحمانی گفت: راه‌اندازی ۱۱ بوم‌گردی طی دو سال گذشته، افتتاح دومین هتل شهرستان طی سه سال گذشته، استحکام بخشی و مرمت بافت تاریخی، راه‌اندازی موزه‌های آهن و فرهنگ، توسعه موزه وحشی بافقی، توسعه راه‌ها، از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان بافق است.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت سه بنای تاریخی در بافق ثبت ملی شدند و حدود ۱۵۰ اثر تاریخی شهرستان بافق ثبت و در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته است.

برخورداری از کلینک تخصصی، وجود پلی کلینیک تأمین اجتماعی، ساخت بیمارستان ۹۶ تختی، تأمین راه آسفالتی برای تمام روستا‌های شهرستان، اجرای ۳۵ کیلومتر آسفالت جاده‌های بین مزارع بافق و تبدیل شدن این شهرستان به پایدارترین شبکه برق کشور، از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان بافق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

آغاز طرح گازرسانی به دهستان کوشک از جمله برنامه‌های دهه فجر این شهرستان و امروز ۱۲ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان بافق مشغول به تحصیل هستند.

۱۹۲ کارگاه معدنی و کارخانجات در این شهرستان فعال هستند که حدود ۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر مشغول به کار شدند و ۹۰ نفر نیز بیمه بیکاری در شهرستان هستند که به زودی جذب می‌شوند.

مهاجر پذیری یکی از چالش‌های مهمی است که شهرستان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.