سرهنگ دست خال از دستگیری گروهی از سارقان خبر داد که با بستن دست و پای نگهبان یک شرکت خصوصی اقدام به سرقت اموال آن به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده بودند.

سرقت از یک شرکت خصوصی معادل ۳۰۰ میلیون تومان/ هر سه سارق دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه قاسم دست خال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در دی ماه سال جاری وقوع یک فقره سرقت به عنف از یک شرکت خصوصی فعال در واردات و صادرات وسایل تزئینی منزل، به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام شد.

وی افزود: پس از گزارش، مأموران کلانتری ۱۰۱ تجریش در محل حاضر شده و در تحقیقات از نگهبان شرکت مشخص شد که سارقان با تهدید سلاح سرد اقدام به تهدید، ضرب و شتم و در آخر به بستن دست و پای نگهبان کرده و در ادامه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از اموال شرکت از جمله ۵ دستگاه رایانه، دو عدد لپ تاپ و ... را سرقت و از محل فرار کردند.

سرهنگ دست خال تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی ۲ دستگاه خودرو سواری در خارج از ساختمان شرکت شدند که ۲ نفر از سرنشیان خودرو‌ها از طریق دیوار وارد ساختمان شده و نفر سوم نیز در خارج از ساختمان به نگهبانی می‌پرداخته و پس از گذشت نزدیک به ۳ دقیقه، آن ۲ با به همراه داشتن اموال مسروقه از ساختمان خارج و با خودرو‌های سواری از محل متواری شدند.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اقدامات دیگر موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان به نام ب. (۲۲ ساله) با چندین فقره سابقه در زمینه زورگیری و سرقت اماکن شدند که در ادامه با شناسایی مخفیگاه وی در محدوده خیابان جیحون، وی در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از پارکینگ خانه نیز خودرو سواری مورد استفاده در سرقت شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ دست خال بیان کرد: متهم با معرفی ۲ همدست خود، و با اعترافاتش در زمینه نحوه شناسایی محل سرقت به کارآگاهان اعلام کرد که مدت کوتاهی از طریق آگهی بازرگانی به عنوان پیک موتوری در این شرکت مشغول به کار شده بودم و بسته‌های سفارشی وسایل تزیینی را برای خریداران می‌بردم و به این واسطه اطلاع کاملی از میزان تقریبی درآمد شرکت و ... پیدا کرده بودم؛ موضوع را با ۲ نفر از دوستانم مطرح کردم و قرار بر آن شد تا پیش از سرقت به بهانه‌ای با شرکت تسویه حساب کنم.

متهم در ادامه گفت: شب سرقت نیز از آنجایی که نگهبان شرکت کاملا من را می‌شناخت، بیرون از شرکت به نگهبانی پرداختم و دو همدستم به نام‌های الف. (۲۵ ساله) و ف. (۲۸ ساله) وارد شرکت شده و سرقت را انجام دادند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی اضافه کرد: با شناسایی همدستان متهم، آن‌ها نیز در ۲ عملیات جداگانه در مناطق خیابان رودکی و نواب شناسایی، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیری از اموال مسروقه کشف و خودرو سواری متعلق به برادر یکی از متهمان نیز که در سرقت مورد استفاده قرار گرفته بود، توقیف شد.

سرهنگ دست خال خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف متهمان به سرقت به عنف از شرکت، قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

هشدار پلیسی: مدیران شرکت خصوصی جهت استخدام نیرو‌های خدماتی نظیر پیک موتوری و ... از مبادی رسمی اقدام کرده و از صحت اطلاعات ارائه شده از سوی پرسنل خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار