شهردار نجف‌آباد گفت:: از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ تن پسماندی که ماهیانه به کارخانه بازیافت این شهر وارد می‌شود، دست کم یک هزار و ۸۰۰ تن مواد آلی به کود کمپوست تبدیل و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن نیز با روش بهداشتی و ایمن دفن می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود منتظری شهردار نجف‌آباد اظهار کرد: این میزان پسماند از سطح مناطق پنج گانه شهر نجف‌آباد به همراه شهرهای کوشک ، کهریزسنگ ، گلدشت ، تیران و رضوانشهر به مقصد کارخانه بازیافت جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به نوع این مواد گفت: از مجموع مواد بازیافتی جداسازی شده ، ۴۳درصد از جنس لاک ، ۲۱ درصد پت هست ، کارتن با ۱۷ درصد و انواع پلاستیک با 8 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارد و فلزات نیز با 5 درصد بالاتر از سهم یک درصدی گونی‌ها و دورریز میوه‌ها در این رده‌بندی قرار گرفته‌است.

شهردار نجف‌آباد از تقویت فرهنگ شهروندی در زمینه‌های مختلف به عنوان یکی از رویکردهای مهم در شهرداری عنوان کرد و افزود : در دو ماه گذشته بیش از ۴۶۰۰ دانش‌آموز در قالب ۳۱ مدرسه و ۲۰۰ کلاس درسی از آموزش‌های ارایه شده با موضوع تفکیک پسماند از مبدا آشنا شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم رعایت ساعت و تاریخ بیرون گذاشتن پسماندهای خانگی تصریح کرد: در صورت همکاری نکردن شهروندان در این خصوص ماهیانه خسارت‌های سنگینی به دلیل اعزام چندین‌ باره اکیپ‌های جمع‌آوری زباله به بدنه شهرداری تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام/م

ورود ۴ هزار و 500 تن پسماند به کارخانه بازیافت نجف‌آباد

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار