معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بر لزوم ارتقا مهارت رانندگی دربرف و باران تاکید کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان ، فرزاد دادخواه اظهار کرد : آسیب شناسی مشکلات  ترافیکی ناشی از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ما را در مدیریت بهتر هرگونه بحران یاری خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده ما در زمان بارش برف و باران  به ویژه در محورهای پرتردد،  نداشتن مهارت کافی رانندگان برای رانندگی در این شرایط است که بعضا باعث بروز ترافیک و تصادف می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان اصفهان افزود: رانندگان زمانی که در برف و کولاک گرفتار می شوند و امکان حرکت ندارند باید خودرو خود را متوقف و با سامانه 141 تماس حاصل کنند و مطمئن باشند که راهداران در سریع ترین زمان ممکن به کمک آنان خواهند شتافت.

دادخواه تصریح کرد:  نبستن زنجیرچرخ یا نا آشنا بودن با نحوه استفاده از زنجیر چرخ در زمان بارش برف و کولاک خطربزرگی را متوجه جان راننده و سرنشینان خودرو می کند .

وی با اشاره به اطلاع رسانی های مکرر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در رابطه با استفاده از زنجیرچرخ به هنگام بارش برف گفت : متاسفانه تعداد بسیار کمی به این توصیه ها توجه کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: سفر به مراکز تفریحی همچون پیست اسکی بدون همراه داشتن زنجیرچرخ ، لباس گرم کافی و مواد غذایی سبک و انرژی زا و تنها با یک تیوپ یکی از معضلاتی است که هرساله راهداران با آن مواجه هستند.

دادخواه ادامه داد: توقف در نقاط ناایمن کنار جاده ها برای عکاسی یا برف بازی ، انجام رفتارهای پرخطر ترافیکی ، بی حوصلگی و آرامش نداشتن به هنگام رانندگی باعث بروز مشکلاتی برای راننده و دیگر شهروندان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن بارش های برف در هفته آینده اظهار کرد: اکیپ های راهداری پس از انجام عملیات برف روبی سطح  جاده ها، عملیات برفی روبی ازشانه و حاشیه راه ها را نیز در دستور کار قرار می دهند تا ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان افزایش یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از مردم خواست پیش از انجام هرگونه سفر با سامانه  141 اطلاع حاصل کرده و سپس برای سفر خود تصمیم گیری کنند.

دادخواه گفت: رعایت نکات ایمنی ، سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی توصیه هایی برای تمام فصول است که با رعایت آن حوادث رانندگی کاهش یا از شدت آنها کاسته می شود.

انتهای پیام/م

لزوم نهادینه کردن فرهنگ استفاده از زنجیرچرخ در برف

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار