رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهرگفت: مرمت ساختمان هلال احمر خرمشهر از سوی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سجاد پاک گهر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر اعتبار تخصص یافته به مرمت ساختمان کنسولگری سابق انگلیس را بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این ساختمان با زیربنای و محوطه سه هزار متر مربع زمین برای کاربری موزه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این ساختمان چهار فضای بزرگ در طبقه همکف و اول دارد و قرار است این فضا‌ها با کاربری‌های داده شده به فضای موزه صنایع دستی، مرکز آموزشی و کارگاه‌های صنایع دستی و اداری اختصاص یابد تا تعدادی از هنرمندان صنایع دستی منطقه به این مکان هدایت و مستقر شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر مدت زمان تکمیل مرمت این ساختمان را تا نیمه اول ۹۸ عنوان کرد و گفت: این ساختمان در دهه‌های گذشته با کاربری کنسولگری انگلیس مورد استفاده قرار گرفته بود و در زمان جنگ به عنوان ساختمان هلال احمر و بعد از جنگ تحمیلی در دو مرحله این ساختمان در سال ۸۳ و ۹۱ با اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری مرمت شده است.

پاک گهر ادامه داد: طی بازدید معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد اروند قرار است اعتبار خوبی از محل سازمان منطقه آزاد اروند برای تکمیل این ساختمان و تجهیز آن اختصاص یابد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز موزه صنایع دستی خرمشهر را هفت میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این میزان اعتبار برای تجهیز موزه و ویترین‌ها و لوازم اداری و تکمیل مرمت مورد نیاز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر با بیان اینکه این ساختمان از مکان‌های ارزشمند برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی خرمشهر خواهد بود، افزود: امیدواریم با مرمت این ساختمان و تبدیل آن به موزه صنایع دستی مورد استقبال گردشگران داخلی و اتباع خارجی قرار گیرد.

پاک گهر شناسایی ۲۰ بنای تاریخی باقی مانده در خرمشهر را یادآور شد و گفت: این بنا‌ها مالکیت‌های دولتی نظیر بنا‌های اداره بندر و دریانوردی و مالکیت شخصی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه آثار و شواهد از جنگ تحمیلی بر این بنا‌ها نمایان بوده، علاوه بر ثبت تاریخی دارای ارزش معنوی دوران دفاع مقدس نیز می‌باشند.

در شهرستان خرمشهر چهار بنای تاریخی از جمله ساختمان هلال احمر، مسجد جامع، مرکز فرهنگی دفاع مقدس (موزه جنگ)، مسجد ولیعصر (ع) در یادمان نهر خین مسیر شلمچه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / د

مرمت یک بنای تاریخی در خرمشهر  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.