خادمی گفت: ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران -شمال، ۵ سال زمان می برد و نیازمند ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار به نرخ روز است.

تکمیل راه‌آهن خواف هرات تا مرز افغانستان/ هزینه ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی برای آزادراه تهران شمالبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت کنار گذر جنوبی تهران گفت: این پروژه در حال پیشرفت  و همه مسیر‌ها باز شده است. در سه هفته گذشته تونل زیرگذر از زیر آزاد‌راه کرج -قزوین بازگشایی شد.

وی ادامه داد: طول مسیر این پروژه ۱۵۸ کیلومتر  و دارای ۴ قطعه است که از این تعداد ۲ قطعه آسفالت شده و ۲ قطعه دیگر درحال زیر سازی است.

خادمی با اشاره به اینکه در حال تامین قیر هستیم گفت: هم اکنون در حال ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح پروژه روی آزادراه‌های تهران-قم و تهران -ساوه هستیم که هر کدام حدود ۱۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارند.

پیشرفت فیزیکی آزاد راه اصفهان - شیراز به  ۷۱ درصد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان-شیراز جزو پروژه‌های بزرگ به شمار می رود گفت: طول این آزادراه ۲۲۳ کیلومتر است و  شیراز را به اصفهان متصل می کند و برای کل جنوب کشور و فارس اثرگذاری بسیار زیادی دارد.

خادمی با بیان اینکه  با تکمیل این آزادراه ۱۵۰ کیلومتر از مسیر کنونی جاده کاهش می یابد افزود: این آزادراه دارای ۷ قطعه است که پیشرفت فیزیکی آن به ۷۱ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه  مقرر شده بود پروژه  راه آهن خواف -هرات تا پایان امسال افتتاح شود، گفت: بخش های مربوط به  خواف تا مرز ایران- افغانستان و ۶۰ کیلومتر از این پروژه  در خاک افغانستان باید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور   و ۴۰ کیلومتر باقی مانده در این خط  توسط کشور افغانستان احداث خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه این خط ریلی از خواف تا مرز تکمیل شده است افزود: بخش ۶۰ کیلومتری بعدی که از مرز آغاز می‌شود توسط  شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور درحال اجراست و زیرسازی و ریل گذاری آن در حال اتمام است.

۳ هزار و ۶۰۰ میلیار تومان صرف آزادراه تهران- شمال شد

وی به آزادراه تهران شمال اشاره کرد و افزود: تا کنون در آزادراه تهران- شمال برای قطعات ۱، ۲ و ۴ به مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیار تومان هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی قطعه ۲ این آزادراه به ۲۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور یادآوری کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه ۱ آزاد‌راه تهران شمال به ۹۴ درصد رسیده و در منطقه ۲، ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه ۳ آزادراه تهران-شمال را در حال حاضر  ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست، گفت: طبق پیش بینی‌ها بعلت موانع ایجاد شده بهره برداری از قطعه فوق، ۵ سال زمان  و اعتباری به میزان ۷ هزار میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.

خادمی اظهار کرد: در منطقه یک، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان  و در منطقه ۴، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

برای رفع کمبود منابع مالی آزاد راه تهران - شمال به سراغ فایناس خارجی رفتیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال دچار کمبود منابع هستیم افزود: برای رفع کمبود منابع مالی به سراغ فاینانس‌های خارجی رفته ایم. وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به صورت مشترک  از این فاینانس ها استفاده خواهند کرد.

وی در پایان گفت: بنیاد مستضعفان با چند شرکت مختلف ازجمله ۵ شرکت چینی و ۱ شرکت اروپایی صحبت‌های اولیه را انجام داده است و با تایید وزارت راه وشهرسازی مناقصه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
فروش اوراق مشارکت طرح های راهسازی
آخرین اخبار