رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که مذاکرات آمریکا با طالبان بدون حضور دولت افغانستان و کشورهای منطقه بی نتیجه خواهد بود.

اشرف غنی: مذاکرات آمریکا با طالبان بی نتیجه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان که برای شرکت در مجمع اقتصادی جهان به شهر داوس سوئیس سفر کرده است در نشستی تاکید کرد که مذاکرات آمریکا با طالبان بی نتیجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: گفتگوهای مقامات آمریکایی و نمایندگان طالبان بدون حضور حکومت افغانستان و کشورهای منطقه بی نتیجه خواهد بود.

اشرف غنی گفت: طالبان با تمام گروه های دهشت افکن شناخته شده ارتباط دارند؛ این گروه طالبان با بزرگترین سازمان‌های مافیایی و جنایتکار روی زمین و پاکستان رابطه دارد و در این کشور دارای پناهگاه های امن می باشد.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به مذاکرات زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با گروه طالبان گفت: مذاکراتی که در آن کشورهای منطقه دخیل نباشد، نتیجه نخواهد داد.

اشرف غنی تاکید کرد: قضیه افغانستان ابعاد ملی، همسایگی، منطقه ای، اسلامی و بین‌المللی دارد و اگر به تمام این ابعاد رسیدگی نشود، حل کردن تنها یک بُعد قضیه افغانستان کافی نخواهد بود.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که اختلافات حکومت افغانستان و گروه طالبان باید از طریق راه حل سیاسی حل شود.

اشرف غنی گفت: ایالات متحده آمریکا به خاطر افغانستان به این کشور نیامده بلکه سربازان آمریکایی به خاطر تامین امنیت آمریکا در افغانستان می‌جنگند.

رئیس جمهور افغانستان درباره خروج سربازان آمریکایی از افغانستان گفت که آمریکا به عنوان یک کشور مستقل این حق را دارد که از افغانستان خارج شود، اما روند خروج سربازان آمریکایی باید به درستی انجام گیرد.

اشرف غنی در حالی به بی‌نتیجه بودن گفتگوهای مقامات آمریکایی و نمایندگان طالبان اشاره می‌کند که چهارمین دور نشست طالبان و نمایندگان آمریکا در قطر پس از چهار روز شام روز گذشته به پایان رسید.

پیش از این، شورای عالی صلح افغانستان نیز از آمریکا خواسته بود روند مذاکرات خود با طالبان را متوقف کند زیرا این مذاکرات بدون حضور دولت افغانستان نتیجه ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اشرف غنی ، آمریکا ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار